Quote from Guest on 23 March 2009, 09:16Är lite sugen på att köpa en tempocykel för triathlontävling, men kan inget om tempocyklar. Jo, jag har en tempobåge till min landsvägcykel, men jag tycker det känns "trångt" att sitta bra på det sättet och undrar/tror/hoppas det går att hitta en bättre s
Är lite sugen på att köpa en tempocykel för triathlontävling, men kan inget om tempocyklar. Jo, jag har en tempobåge till min landsvägcykel, men jag tycker det känns "trångt" att sitta bra på det sättet och undrar/tror/hoppas det går att hitta en bättre s
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 09:26Tjenare Anders
stor skillnad mellan linje & tempocykel är att vinkeln på sadelröret på en typisk linjehoj ligger i grova drag runt 72-73grader, tempocykeln brukar ha en vinkel mellan 75-80grader. med andra ord så sitter du något längre fram & mera över p
Tjenare Anders
stor skillnad mellan linje & tempocykel är att vinkeln på sadelröret på en typisk linjehoj ligger i grova drag runt 72-73grader, tempocykeln brukar ha en vinkel mellan 75-80grader. med andra ord så sitter du något längre fram & mera över p
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 10:08Hej!
I Sverige är det ganska svårt att hitta begagnade cyklar som passar men det är inte omöjligt dock finns ebay! De adresserna som är mest intressanta är global.ebay.com (den internationella sidan) dock är det mesta från Usa och dollarn, frakt och moms
Hej!
I Sverige är det ganska svårt att hitta begagnade cyklar som passar men det är inte omöjligt dock finns ebay! De adresserna som är mest intressanta är global.ebay.com (den internationella sidan) dock är det mesta från Usa och dollarn, frakt och moms
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 10:22Lite OT men, en klubbkompis la ut sin tempohoj på blocket och fick 120 svar! Så det verkar vara svårt att hitta beg.
Lite OT men, en klubbkompis la ut sin tempohoj på blocket och fick 120 svar! Så det verkar vara svårt att hitta beg.
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 10:23Billig o bra *l*, men hur vet jag att just den cykeln passar mig?
Allvarligt: att sätta på tempobåge och vända sadelröret bakofram o få fram sadeln rejält har jag gjort. Visst blir det mer aero, men det känns ganska trångt och det är svårt både att få fu
Billig o bra *l*, men hur vet jag att just den cykeln passar mig?
Allvarligt: att sätta på tempobåge och vända sadelröret bakofram o få fram sadeln rejält har jag gjort. Visst blir det mer aero, men det känns ganska trångt och det är svårt både att få fu
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 11:14artikel om vevarmslängd
http://www.slowtwitch.com/Tech/Crank_arm_lengths_for_tri_727.html
artikel om vevarmslängd
http://www.slowtwitch.com/Tech/Crank_arm_lengths_for_tri_727.html
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 12:16Kanske finns det en grymming på cykelfynd.se...
Kanske finns det en grymming på cykelfynd.se...