Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKöphjälp racer.
You need to log in to create posts and topics.

Funderar på att köpa en scott räser med antingen alu ram (Cx comp?) eller en med kolfiber (cr comp?). Är det värt de extra pengarna för en kolfiberram, eller är det bara bortkastat när man kanske bara cyklar totalt 25km till och från jobbet? Vet ju inte o

Det är inte rammaterialet som är den avgörande skillnaden mellan de två cyklarna.
Det stora skillnaden är sittställningen, se stack och reach-plotten nedan

BILD:http://happypics.zapto.org/albums/userpics/10053/Scott~0.png

Vad är stack och reach?
BILD:ht

stack och reach ta inte detta på så stort allvar prova dig fram och prata med cykel kunnigt folk i din närhet kolla med cykelbutikerna i din närhet

Man skall inte kolla lite snabbt på 2 olika cyklar som verkar vara samma med enda skillnaden CX (aluram) eller CR (kolfiber).... cx är väl cyklocross, det var inte riktigt rätt det eftersom jag inte har för avsikt att skaffa en sådan. Ber om ursäkt för de

När jag köpte min racer visste jag inte mycket alls. Jag var nog och pratade med varenda cykelförsäljare i hela Göteborg och sög åt mig allt de sa. Till slut köpte jag en cykel som var mycket dyrare än jag hade tänkt från början. Jag har inte ångrat köpet

Att cykeln passar dig i storlek o proportion är viktigt. Vilket material ramen är gjord av oviktigt. Mitt tips är att kan du spara pengar på att hitta en aluram som funkar, är det en bättre investering att köpa lite bättre hjul för pengarna än att välja k