Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej.

Har läst på en hel del om GPS-klockor men nedanstående frågor har jag ej fått svar på

Lite frågor...

Finns det någon pulsklocka med GPS som kan ladda ner kartor?

Finns det någon klocka som kan programmeras med x- och y-koordinater, rt90 eller wgs

Garmin Edge 705

hej fia...ska kolla den omedelbart....

men den går väl inte att ha på handleden.....Jag åker längdskidor och håller på med löpning främst...även rullskidor.....

Jag har den antingen i en ficka eller istället för en flaska i vätskebältet. Funkar även för att komma till okända adresser. 🙂
Enda träningsform jag inte har haft den till är simning. Fast med en vattentät väska eller på ryggen skulle det nog funka.

F

Fia...med lite mer övertalning skulle jag nog kunna bli såld på en sådan...men men....jag vill se den iaf..mitt under åkningen/löpningen..kan inte du uppfinna en sådan åt mej...tejpa den runt armen kanske...

Har faktiskt funderat på att sy en ficka som passar till svettbandet runt handleden. Plast mot displayen och tyg för resten.

Edit: Jag kanske ska bli försäljare...

synd att man rör armarna så förfäligt mycket vid skidåkning....jag får nog byta sport...

Många frågor...

kikat på foretrex 401?
den tror jag har var du söker...

Det skiljer - fast vad som skiljer är luddigt.... (och vad som är ännu mera luddigt är vad som skiljer i prestanda för dig som användare)

Polar har två - en som bara ger distans

Hej Oscar.
Nu börjar det likna något ang. de krav jag har på GPSen. Ska försöka hitta en manual till den så jag kan se på "djupet" vad den klarar.

Det strår att den inte har dgps....vad är det????? Någon som vet??

Mvh Olle........Kom ihåg......."Vasalop

Självklart kan vi svara

DGPS - är differentiell GPS och innebär att man har ett antal gps mottagare som man vet positionen på EXAKT (säg under 10cm) som referensstationer.

Då referensmottagren vet vars den är så kan den räkna ut hur mycket GPS signalen