Quote from Guest on 13 November 2013, 20:45Jag försöker lyckas med att mäta kadens utan att framhjulet är i rullning dvs jag tränar inne på trainer. Är det någon som har ett tips, om det överhuvudtaget är möjligt eller om man måste flytta sensorn för hastighet och sträcka från framhjul till bakhju
Jag försöker lyckas med att mäta kadens utan att framhjulet är i rullning dvs jag tränar inne på trainer. Är det någon som har ett tips, om det överhuvudtaget är möjligt eller om man måste flytta sensorn för hastighet och sträcka från framhjul till bakhju
Quote from Funbeat user on 13 November 2013, 20:55Är inte riktigt med på vad du menar? Kadens är ju antalet tramptag per minut så det har ju inget med framhjulet att göra. Kadens mäts vanligtvis med en magnet på vevarmen och en sensor.
Om det är hastighet och sträcka du menar så har ju enklare cykeldat
Är inte riktigt med på vad du menar? Kadens är ju antalet tramptag per minut så det har ju inget med framhjulet att göra. Kadens mäts vanligtvis med en magnet på vevarmen och en sensor.
Om det är hastighet och sträcka du menar så har ju enklare cykeldat
Quote from Funbeat user on 13 November 2013, 21:25Jag vet att hastighet och sträcka i detta fall är ganska ointressant. Min kadensgivare sitter som du säger på vevarmen. Men.. det konstiga är att kadens börjar inte att registreras förrän cykeldatorn visar hastighet och sträcka (alltså förrän framhjulet
Jag vet att hastighet och sträcka i detta fall är ganska ointressant. Min kadensgivare sitter som du säger på vevarmen. Men.. det konstiga är att kadens börjar inte att registreras förrän cykeldatorn visar hastighet och sträcka (alltså förrän framhjulet
Quote from Funbeat user on 13 November 2013, 22:21Okej, då förstår jag lite mer vad du menar. Kanske blev en smula överpedagogisk efter informationen i din första post 🙂
Är det tråd mellan kadensgivaren och fart/hastighetsgivaren? Om det är batteri i fart/hastighetsgivaren kan det ju vara så att den tr
Okej, då förstår jag lite mer vad du menar. Kanske blev en smula överpedagogisk efter informationen i din första post 🙂
Är det tråd mellan kadensgivaren och fart/hastighetsgivaren? Om det är batteri i fart/hastighetsgivaren kan det ju vara så att den tr
Quote from Funbeat user on 14 November 2013, 00:43Jag kör med en CS600x och jag har min givare på bakhjulet b.la. för att jag vill kunna nyttja datorn även på trainern.
Mitt tips är att du helt enkelt flyttar sensorn för hastighet framhjul till bakhjul.
Vänligen.
P.
Jag kör med en CS600x och jag har min givare på bakhjulet b.la. för att jag vill kunna nyttja datorn även på trainern.
Mitt tips är att du helt enkelt flyttar sensorn för hastighet framhjul till bakhjul.
Vänligen.
P.
Quote from Funbeat user on 14 November 2013, 11:23Jag har Polar CS400, som bör ha samma sensorer som 200 (dvs inte w.i.n.d.). På den funkar det utmärkt att enbart ha kadens och inte hastighet, min hastighetssensor sitter på framhjulet.
Det låter ju märkligt att 200 skulle funka annorlunda. Men så kanske
Jag har Polar CS400, som bör ha samma sensorer som 200 (dvs inte w.i.n.d.). På den funkar det utmärkt att enbart ha kadens och inte hastighet, min hastighetssensor sitter på framhjulet.
Det låter ju märkligt att 200 skulle funka annorlunda. Men så kanske
Quote from Funbeat user on 14 November 2013, 13:50Om den inte har WIND sensor kan det också blir prolbem med avståndet, enligt Polars specifikation är maxavståndet mellan (icke-WIND)sensor och cykeldator max 60 cm så vitt jag minns. På min liggcykel som har 85 cm funkade det inte.
Om den inte har WIND sensor kan det också blir prolbem med avståndet, enligt Polars specifikation är maxavståndet mellan (icke-WIND)sensor och cykeldator max 60 cm så vitt jag minns. På min liggcykel som har 85 cm funkade det inte.
Quote from Berit Bengtson on 14 November 2013, 18:05Åtminstone på en del av Polars hastighetssensor gick det att öka sändareffekten genom att ändra position på en bygel inne i sensorn.
Nackdelen är (förstås) att batteriet tar slut snabbareVilka av Polars hastighetssensor detta funkar på har jag ingen ani
Åtminstone på en del av Polars hastighetssensor gick det att öka sändareffekten genom att ändra position på en bygel inne i sensorn.
Nackdelen är (förstås) att batteriet tar slut snabbare
Vilka av Polars hastighetssensor detta funkar på har jag ingen ani
Quote from Funbeat user on 15 November 2013, 02:27Det var en äldre modell som gått ur produktion man kunde hacka. Hjälpte inte så mycket tycker jag - det funkade men inte pålitligt.
Det var en äldre modell som gått ur produktion man kunde hacka. Hjälpte inte så mycket tycker jag - det funkade men inte pålitligt.
Quote from Funbeat user on 15 November 2013, 17:01Du har kanske ställt in datorn på "autopause", dvs, att den stannar när du har kommit under en viss hastighet. Se om inte du kan stänga av den funktionen.
Du har kanske ställt in datorn på "autopause", dvs, att den stannar när du har kommit under en viss hastighet. Se om inte du kan stänga av den funktionen.