Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatKalender?
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej,

Jag var aktiv på jogg.se i många år innan jag glidit över till Funbeat, eftersom alla vänner finns här.

Men jag saknar verkligen kalendervyn över ens träning.
Går inte det att fixa på något sätt?

Det blir så himla överskådligt med distans för exem

Testa att klicka på "Min kalender" 😉
http://www.funbeat.se/person/calendar.aspx?PersonID=150463

Din träning är dold för andra just nu så det är endast du som kan använda den länken så länge du inte ändrar synligheten under "Mina inställningar".

Jo, men har ni varit inne på jogg.se?

Där ser ju kalendern helt annorlunda ut och är överskådlig för varje månad.

Hade varit guld att kunna se hela året i en överskådlig kalender och där se antal mil man sprungit varje månad. Som det är nu får jag ju räkna själv eller se i tårtdiagram antal timmar jag sprungit.

Men jag vill se sträcka.

Ok, ser nu att man kan ställa in det på något vänster så man i alla fall ser totaltiden.

Men kan ni inte bara rippa koden från jogg.se och ge oss en lika överskådlig kalendervy på startsidan? 🙂

Du kan använda rapporter för att få fram exakt den statistik och info du önskar.

Tror att det här är ett jätteproblem eftersom Funbeat från början valde att hacka ihop en kombinerad kalender och rapportgenerator. Om man skulle vilja cracka ut kalendern till en vanlig iCalendar så tappar man relationen träning. Dock tror jag att man så

Det verkar jättebökigt. Hittade fram till så jag kunde få toalsträcka löpning i år, men i dag hittar jag inte dit.

Mikael, en mycket intressant synpunkt du lägger fram. Skulle du kunna utveckla din tanke lite?

Jag spånar lite och för mig är den största svagheten med kalendern idag svårigheten att planera träning med andra.
Det jag använder kalendern till är egentligen bara för att se när jag har mina inplanerade lopp, det hade varit gött om man kunde "prenumere

12