Quote from Guest on 14 March 2011, 05:48Har just köpt mig en Tacx Flow och funderar på vad bromskalibreringen egentligen betyder för wattmätandet.
Kalibrerar jag bromsen till 0 så "sladdar" däcket väääldigt mycket. Jag måste upp över 2 eller 3 för att man ska kunna trycka på lite från stillas
Har just köpt mig en Tacx Flow och funderar på vad bromskalibreringen egentligen betyder för wattmätandet.
Kalibrerar jag bromsen till 0 så "sladdar" däcket väääldigt mycket. Jag måste upp över 2 eller 3 för att man ska kunna trycka på lite från stillas
Quote from Funbeat user on 14 March 2011, 05:58Om den sladdar redan på noll så får du skruva på mer motståndet tills däcket slutar att sladda och därefter kalibrera.
Om den sladdar redan på noll så får du skruva på mer motståndet tills däcket slutar att sladda och därefter kalibrera.
Quote from Funbeat user on 14 March 2011, 06:42Jag har en Tacx Flow. Rullen mot däcket brukar jag ställa in så att den efter kalibrering ger ett värde på 4-8.
Vid varje träningspass gör jag en ny kalibrering efter att jag värmt upp i ca tio minuter. Detta utan att ställa om trycket mot däcket. Skill
Jag har en Tacx Flow. Rullen mot däcket brukar jag ställa in så att den efter kalibrering ger ett värde på 4-8.
Vid varje träningspass gör jag en ny kalibrering efter att jag värmt upp i ca tio minuter. Detta utan att ställa om trycket mot däcket. Skill
Quote from Funbeat user on 14 March 2011, 07:20Aha! Nu tror jag det gick upp ett ljus...
Grejen är alltså att man ska ställa in bromsen på ett värde och sedan hålla sig på det värdet? Inte att man nödvändigtvis måste ligga på 0?
Aha! Nu tror jag det gick upp ett ljus...
Grejen är alltså att man ska ställa in bromsen på ett värde och sedan hålla sig på det värdet? Inte att man nödvändigtvis måste ligga på 0?