Quote from Guest on 2 October 2009, 11:31Dem senaste två passen ute på cykeln har jag blivit så kall om fötterna, som inte vill släppa under träningen. Att termometern visar ett antal lägre är jag medveten om. Cyklar med vanliga bomullsstrumpor, gör ett par funktionsstrumpor så mycket att det är
Dem senaste två passen ute på cykeln har jag blivit så kall om fötterna, som inte vill släppa under träningen. Att termometern visar ett antal lägre är jag medveten om. Cyklar med vanliga bomullsstrumpor, gör ett par funktionsstrumpor så mycket att det är
Quote from Funbeat user on 2 October 2009, 11:41ullstrumpor
skoöverdrag
ullstrumpor
skoöverdrag
Quote from Funbeat user on 2 October 2009, 11:42aluminiumfolie mellan strumpa och sko.
aluminiumfolie mellan strumpa och sko.
Quote from Funbeat user on 2 October 2009, 11:46Jag ska testa nya Sealskinz, de som är klädda med merinoull på insidan. Körde tidigare med gamla sortens Sealskinz och var mycket nöjd. När det var som kallast kompletterade jag med neopreneöverdrag.
Förra vintern körde jag med tunn ull-liner, platspåse,
Jag ska testa nya Sealskinz, de som är klädda med merinoull på insidan. Körde tidigare med gamla sortens Sealskinz och var mycket nöjd. När det var som kallast kompletterade jag med neopreneöverdrag.
Förra vintern körde jag med tunn ull-liner, platspåse,
Quote from Funbeat user on 2 October 2009, 11:49Bomull är inget vidare, i princip alla andra brukar vara bättre.
På sommarskor kan man tejpa över ventilationen om det bara är lite för svalt ute. När det blir kallare behöver man överdrag eller vinterskor. Biltema har billiga skoöverdrag. Dålig kvalitet
Bomull är inget vidare, i princip alla andra brukar vara bättre.
På sommarskor kan man tejpa över ventilationen om det bara är lite för svalt ute. När det blir kallare behöver man överdrag eller vinterskor. Biltema har billiga skoöverdrag. Dålig kvalitet
Quote from Berit Bengtson on 2 October 2009, 12:32Fredrik och Martin:
Var får ni tag på ull-strumpor?
Är det textil så heter det ylle http://sv.wikipedia.org/wiki/YlleJakob:
Byt strumpor, se bara till att de inte blir såpass tjocka att de stasar
Men om du har plats bör du ha dubbla lager, en tunn funkt
Fredrik och Martin:
Var får ni tag på ull-strumpor?
Är det textil så heter det ylle http://sv.wikipedia.org/wiki/Ylle
Jakob:
Byt strumpor, se bara till att de inte blir såpass tjocka att de stasar
Men om du har plats bör du ha dubbla lager, en tunn funkt
Quote from Funbeat user on 2 October 2009, 12:37Tack för tipsen, aluminiumfolien får nog stå längst bak på vad jag prövar iaf:). Ser om annat strumpval räcker till en början! Jag menar, ännu är det ju hyffsat varmt ändå ute, men nu har man ju tips inför hela vintern iaf!
Tack för tipsen, aluminiumfolien får nog stå längst bak på vad jag prövar iaf:). Ser om annat strumpval räcker till en början! Jag menar, ännu är det ju hyffsat varmt ändå ute, men nu har man ju tips inför hela vintern iaf!
Quote from Funbeat user on 2 October 2009, 13:03Håkan C: Det är så otroligt klurigt att ull-strumpor främst är tillverkade av råvaran ull. Tro det eller ej.
Ganska lätta att få tag på, finns i din välsorterade strumpaffär.
Håkan C: Det är så otroligt klurigt att ull-strumpor främst är tillverkade av råvaran ull. Tro det eller ej.
Ganska lätta att få tag på, finns i din välsorterade strumpaffär.
Quote from Funbeat user on 2 October 2009, 17:33Byt ut normalsulorna mot en "ylle-filtsula" det gör skillnad
Byt ut normalsulorna mot en "ylle-filtsula" det gör skillnad
Quote from Funbeat user on 5 October 2009, 20:52Yllesockor, släpp på snörningen på skorna mesta möjliga, så det inte trycker på foten. Skoöverdrag. Om inte det räcker, byt pedaler och kör med vinterkänr. Jag brukar göra det när temperaturen regelmässigt går under nollstrecket.
Högaktningsfullt
Hans B
Yllesockor, släpp på snörningen på skorna mesta möjliga, så det inte trycker på foten. Skoöverdrag. Om inte det räcker, byt pedaler och kör med vinterkänr. Jag brukar göra det när temperaturen regelmässigt går under nollstrecket.
Högaktningsfullt
Hans B