Quote from Guest on 11 October 2009, 13:24Hej!
Det börjar att bli kallt ute nu och därmed även vätskan som tar med sig.
Är det nån som har nåt bra tips hur man håller vätska ljummen när man cyklar 2-5 timmar?
Camelbak innanför jackan?/Peter
Hej!
Det börjar att bli kallt ute nu och därmed även vätskan som tar med sig.
Är det nån som har nåt bra tips hur man håller vätska ljummen när man cyklar 2-5 timmar?
Camelbak innanför jackan?
/Peter
Quote from Funbeat user on 11 October 2009, 13:34På "vintern" börjar jag med ljummen dricka och lindar in vattensäcken i alufolie. Beroende på hur långt pass det skall bli så åker det med en eller fler "fickvärmare" i väskan. Aktiveras och skickas ner i det paketet för att få upp temperaturen när dricka
På "vintern" börjar jag med ljummen dricka och lindar in vattensäcken i alufolie. Beroende på hur långt pass det skall bli så åker det med en eller fler "fickvärmare" i väskan. Aktiveras och skickas ner i det paketet för att få upp temperaturen när dricka
Quote from Funbeat user on 11 October 2009, 13:38Camelbak innanför jackan fungerar fint.
Camelbak innanför jackan fungerar fint.
Quote from Funbeat user on 11 October 2009, 13:39Finns det inte termosflaskor som passar i en vanlig flaskhållare?
Finns det inte termosflaskor som passar i en vanlig flaskhållare?
Quote from ellen olsson on 11 October 2009, 13:40Jo, det finns men jag tycker att de är ganska osmidiga.
Jo, det finns men jag tycker att de är ganska osmidiga.
Quote from Sandra Näslund on 11 October 2009, 16:02Biltema har en termos-cykelflaska för 29:90.
BILD:www.biltema.se/Archive/Product_images/27/Large/27-778_l.jpg
(red. skrev in pris)
Biltema har en termos-cykelflaska för 29:90.
BILD:www.biltema.se/Archive/Product_images/27/Large/27-778_l.jpg
(red. skrev in pris)
Quote from Funbeat user on 11 October 2009, 16:26Har en termoflaska idag, den håller värmen en dag som idag ca 2h. När man cyklar långpass så duger den som första flaska, sedan verkar det intressant med att handvärmare i camelbaken.
http://www.cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/mountainbike/tillbehor-13
Har en termoflaska idag, den håller värmen en dag som idag ca 2h. När man cyklar långpass så duger den som första flaska, sedan verkar det intressant med att handvärmare i camelbaken.
http://www.cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/mountainbike/tillbehor-13
Quote from Funbeat user on 11 October 2009, 20:12Jag kör med två flaskor - en i flaskstället och en innanför tröjan/jackan. Byter man då och då så håller sig båda isfria.
Jag kör med två flaskor - en i flaskstället och en innanför tröjan/jackan. Byter man då och då så håller sig båda isfria.
Quote from Funbeat user on 28 November 2009, 13:44Hej!
Har nu provar med en liten camelback (1.5 l) innanför jackan och lät munstycket ligga innanför kragen. Inga problem med rörligheten på armarna/axlar. Fungerade bra, kommer att bli bra när kylan kommer.
Hej!
Har nu provar med en liten camelback (1.5 l) innanför jackan och lät munstycket ligga innanför kragen. Inga problem med rörligheten på armarna/axlar. Fungerade bra, kommer att bli bra när kylan kommer.
Quote from Funbeat user on 1 December 2009, 17:03Det kan frysa i munstycket om man inte stoppar in slangen ordentligt, men det lär man sig ju efter första gången. 😉
Sen får man med en Camelbak under jackan en sån charmig profil också, lite likt Ringaren i Notre Dame.
Det kan frysa i munstycket om man inte stoppar in slangen ordentligt, men det lär man sig ju efter första gången. 😉
Sen får man med en Camelbak under jackan en sån charmig profil också, lite likt Ringaren i Notre Dame.