Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKall vätska
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!
Det börjar att bli kallt ute nu och därmed även vätskan som tar med sig.
Är det nån som har nåt bra tips hur man håller vätska ljummen när man cyklar 2-5 timmar?
Camelbak innanför jackan?

/Peter

På "vintern" börjar jag med ljummen dricka och lindar in vattensäcken i alufolie. Beroende på hur långt pass det skall bli så åker det med en eller fler "fickvärmare" i väskan. Aktiveras och skickas ner i det paketet för att få upp temperaturen när dricka

Camelbak innanför jackan fungerar fint.

Finns det inte termosflaskor som passar i en vanlig flaskhållare?

Jo, det finns men jag tycker att de är ganska osmidiga.

Biltema har en termos-cykelflaska för 29:90.

BILD:www.biltema.se/Archive/Product_images/27/Large/27-778_l.jpg

(red. skrev in pris)

Har en termoflaska idag, den håller värmen en dag som idag ca 2h. När man cyklar långpass så duger den som första flaska, sedan verkar det intressant med att handvärmare i camelbaken.

http://www.cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/mountainbike/tillbehor-13

Jag kör med två flaskor - en i flaskstället och en innanför tröjan/jackan. Byter man då och då så håller sig båda isfria.

Hej!
Har nu provar med en liten camelback (1.5 l) innanför jackan och lät munstycket ligga innanför kragen. Inga problem med rörligheten på armarna/axlar. Fungerade bra, kommer att bli bra när kylan kommer.

Det kan frysa i munstycket om man inte stoppar in slangen ordentligt, men det lär man sig ju efter första gången. 😉

Sen får man med en Camelbak under jackan en sån charmig profil också, lite likt Ringaren i Notre Dame.

12