Quote from Guest on 8 November 2009, 20:05Funderar lite på vinterförvaring av cykeln.
Den får inte plats i huset så vad är det minst dåliga alternativet.
Kallgarage eller en kattvind?
Funderar lite på vinterförvaring av cykeln.
Den får inte plats i huset så vad är det minst dåliga alternativet.
Kallgarage eller en kattvind?
Quote from Funbeat user on 8 November 2009, 20:15Kallgarage skulle jag tippa, kattvind kan innebära drag & fukt.
Kallgarage skulle jag tippa, kattvind kan innebära drag & fukt.
Quote from Funbeat user on 8 November 2009, 20:37Ett större hus, kanske?
Ett större hus, kanske?
Quote from Funbeat user on 8 November 2009, 20:46Vid sidan om sängen.
Vid sidan om sängen.
Quote from Funbeat user on 9 November 2009, 10:17Jag har min i en stor garderob (en sån som man kan gå in i)
Jag har min i en stor garderob (en sån som man kan gå in i)
Quote from Funbeat user on 9 November 2009, 10:55kanske jag kan hänga den i taket i vår klädkammare - lvet är redan fullt av lådor med barnens urvuxna kläder så där får den inte plats 😀
kanske jag kan hänga den i taket i vår klädkammare - lvet är redan fullt av lådor med barnens urvuxna kläder så där får den inte plats 😀
Quote from Funbeat user on 9 November 2009, 12:27jo, det bästa är ju att ha den inomhus men hur mycket skada tar cykeln om jag förvarar den i ett kallt garage eller en ouppvärmd kattvind
jo, det bästa är ju att ha den inomhus men hur mycket skada tar cykeln om jag förvarar den i ett kallt garage eller en ouppvärmd kattvind
Quote from Funbeat user on 9 November 2009, 12:42Normalt inga problem så länge det är ett slutet rum. Ev korrosion beror mer på luftfuktighet och komponentutförande. Du kan spreja lite CRC 5-56 eller WD 40 på korrosionskänsliga delar. Kattvinden bör vara fri från kattmat (möss mm) för de gillar inte så
Normalt inga problem så länge det är ett slutet rum. Ev korrosion beror mer på luftfuktighet och komponentutförande. Du kan spreja lite CRC 5-56 eller WD 40 på korrosionskänsliga delar. Kattvinden bör vara fri från kattmat (möss mm) för de gillar inte så
Quote from Mattias Johansson on 10 November 2009, 09:03Min cykel klarar regn... Hur illa kan det vara att förvara den i kallgarage eller liknande?
Smörj de delar som skall smörjas och sedan hade jag inte oroat mig...(H)
Min cykel klarar regn... Hur illa kan det vara att förvara den i kallgarage eller liknande?
Smörj de delar som skall smörjas och sedan hade jag inte oroat mig...(H)
Quote from Funbeat user on 10 November 2009, 14:40Epitetet varmt/kallt/varmt/kallt är det som förstör grejorna och fixar både rost och torrsprickor i gummi över en vinter.
Bara kallt eller bara varmt gör inte det.
Epitetet varmt/kallt/varmt/kallt är det som förstör grejorna och fixar både rost och torrsprickor i gummi över en vinter.
Bara kallt eller bara varmt gör inte det.