Quote from Guest on 19 August 2011, 12:26Vad innebär det i praktiken om Kalmar blir en IM-tävling?
Måste man kvalificera sig, blir det ett bättre arrangemang, vilka för och nackdelar finns det?
Förmodligen har detta redan avhandlats men jag hittade inte den tråden
Vad innebär det i praktiken om Kalmar blir en IM-tävling?
Måste man kvalificera sig, blir det ett bättre arrangemang, vilka för och nackdelar finns det?
Förmodligen har detta redan avhandlats men jag hittade inte den tråden
Quote from ellen olsson on 19 August 2011, 12:36Större arrangemang, större mediebevakning, högre startavgift och kvalplatser till Ironman Hawaii är nog de största effekterna.
Större arrangemang, större mediebevakning, högre startavgift och kvalplatser till Ironman Hawaii är nog de största effekterna.
Quote from Funbeat user on 19 August 2011, 12:59ok, så det krävs inga tider för att få ställa upp?
ok, så det krävs inga tider för att få ställa upp?
Quote from ellen olsson on 19 August 2011, 13:06Alla (hela) IM-tävlingar utom den i Kona är kvaltävlingar.
Alla (hela) IM-tävlingar utom den i Kona är kvaltävlingar.
Quote from Funbeat user on 19 August 2011, 13:49En av fördelarna kan väl bli att fler klubbar i närområdet får chansen till en x-tra inkomst.
Tävlingen kan nog inte bli mycket större i nuvarande TC, man bör nog dela upp det på minst 2 dagar för IM. (dam/herr) Kanske Fredrikskansområdet kan inhysa TC om
En av fördelarna kan väl bli att fler klubbar i närområdet får chansen till en x-tra inkomst.
Tävlingen kan nog inte bli mycket större i nuvarande TC, man bör nog dela upp det på minst 2 dagar för IM. (dam/herr) Kanske Fredrikskansområdet kan inhysa TC om
Quote from Funbeat user on 19 August 2011, 16:55Vilken bra idé! Ölandsbron vore en upplevelse. Men om vädret är dåligt skulle det bli kaos. 14 m/s på bron med en massa tempocyklar?
Vilken bra idé! Ölandsbron vore en upplevelse. Men om vädret är dåligt skulle det bli kaos. 14 m/s på bron med en massa tempocyklar?
Quote from Funbeat user on 20 August 2011, 14:13En annan fråga är om Kalmar blir IM sanktionerade, kommer det då att finnas marknad för ytterligare en tävling i Sverige på ironman-distansen? Om Kalmar blir sanktionerade så kommer det med största sannolikhet komma en massa folk från utlandet och tävla v
En annan fråga är om Kalmar blir IM sanktionerade, kommer det då att finnas marknad för ytterligare en tävling i Sverige på ironman-distansen? Om Kalmar blir sanktionerade så kommer det med största sannolikhet komma en massa folk från utlandet och tävla v
Quote from Funbeat user on 20 August 2011, 18:14Jag tycker det låter bra om Kalmar lyckas bli en Ironman-tävling.
Men hur går kvalen till? Är det ett visst antal från varje kvaltävling som kan åka till Hawaii? Eller sätts en tid för tävlingen man måste ta sig under? (jag behöver nog många års träning
Jag tycker det låter bra om Kalmar lyckas bli en Ironman-tävling.
Men hur går kvalen till? Är det ett visst antal från varje kvaltävling som kan åka till Hawaii? Eller sätts en tid för tävlingen man måste ta sig under? (jag behöver nog många års träning
Quote from Funbeat user on 20 August 2011, 19:05Nackdelar:
* Dyrare
* Man måste anmäla sig förbannat tidigt (nu går det bra dagen innan)
* Tuffare bana / sämre tider (cykling över ölandsbron, fler skarpa kurvor i när cykling & löpning ska gå genom centrum)
* Trångt på simning, växlingsområde & cykling
Nackdelar:
* Dyrare
* Man måste anmäla sig förbannat tidigt (nu går det bra dagen innan)
* Tuffare bana / sämre tider (cykling över ölandsbron, fler skarpa kurvor i när cykling & löpning ska gå genom centrum)
* Trångt på simning, växlingsområde & cykling
Quote from Funbeat user on 20 August 2011, 22:05Marcus jag vet inte om jag håller med om sämre tider med mer elit!
Ta som exempel Challenge Copenhagen helgen efter Kalmar då var det 8 man som slog vinnartiden i Kalmar! 8 stycken på en ganska lik bana (relativt flak) och segraren var drygt 22 minuter fö
Marcus jag vet inte om jag håller med om sämre tider med mer elit!
Ta som exempel Challenge Copenhagen helgen efter Kalmar då var det 8 man som slog vinnartiden i Kalmar! 8 stycken på en ganska lik bana (relativt flak) och segraren var drygt 22 minuter fö