Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har en 405:a och när jag tränar typ gympa m.m. inomhus stänger jag ju av GPS:en men då lägger ju även kaloriberäkningen av. Vet någon om och hur man kan få kaloriberäkning även när man kör inomhus?? Bör ju kunna beräkna på puls mot vikt m.m. eller?

Det är först de nya 310XT och 405cx som använder pulsen för kaloriberäkningar, tyvärr. Har du en tidigare 405:a så tror jag inte att det går.

Det går som sagt inte att få kaloriberäkning eftersom det beräknas från hastigheten.
Tester visar att värdena ändå är väldigt felaktiga så bry dig inte om dem.

Visst måste det väl vara så som Anders säger?
Förbränningen måste väl precis som allt annat vara väldigt personlig - därför har jag _aldrig_ tittat på de där kalori-siffrorna!

Borde inte värdena vara ungefärliga ändå, med tanke på att man ställer in vikt, längd, ålder samt max- och vilopuls? Man borde ändå få ett ganska rimligt värde, tycker man..

Ja, det är väl så att jag får strunta ikaloriräknandet inomhus eftersom det är en vanlig 405:a. Spelar ju inte nån större roll egentligen. Mest en kul grej.. Tack för era inlägg iallafall:-)

Se kaloriberäkningen mest som ett kul värde som mäter något och inte som värdet för den verkliga förbrukningen.

Japp, gör väl det egentligen. Alltid roligt att se efter långa pass hur mycket man har bränt...;)