Quote from Guest on 12 August 2011, 06:51Funderar.... på hur cykling kan förbränna fler kalorier än löpning!? Det måste ju vara så att man oftar cyklar längre tid och att det är orsaken. Vid löpning har man i regel högre puls än vid cykling men räknas inte det?
Om man tar ett ex:
4,7 km löpning
Funderar.... på hur cykling kan förbränna fler kalorier än löpning!? Det måste ju vara så att man oftar cyklar längre tid och att det är orsaken. Vid löpning har man i regel högre puls än vid cykling men räknas inte det?
Om man tar ett ex:
4,7 km löpning
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 07:01Mätt på vilket sätt?
Mätt på vilket sätt?
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 07:11Vet du att de beräknade förbrukningar stämmer med verkligheten?
Vet du att de beräknade förbrukningar stämmer med verkligheten?
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 07:51Hur många kcal du förbränner under träning styrs av din intensitet och tid,
för att räkna ut exakt så måste du använda direkt kalorimetri där man med dyrbar utrustning mäter individens värmeproduktion, eller indirekt kalorimetri där man mäter förbrukat s
Hur många kcal du förbränner under träning styrs av din intensitet och tid,
för att räkna ut exakt så måste du använda direkt kalorimetri där man med dyrbar utrustning mäter individens värmeproduktion, eller indirekt kalorimetri där man mäter förbrukat s
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 08:11Hej Martin,
Som andra redan varit inne på så är kaloriförbrukningsmätning med pulsklocka inte särskilt exakt, men lite roligt/intressant kan det ju vara ändå.
Har du medelpulsen för passen du jämför? Min teori skulle annars vara att du på löp-passet har
Hej Martin,
Som andra redan varit inne på så är kaloriförbrukningsmätning med pulsklocka inte särskilt exakt, men lite roligt/intressant kan det ju vara ändå.
Har du medelpulsen för passen du jämför? Min teori skulle annars vara att du på löp-passet har
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 08:12Antar att denna "kaloriförbrukning" är vad som framgår på en GPS/pulsklocka som inte mäter kaloriförbrukning efter tid och puls, utan efter avverkad sträcka, som t.ex. Garmin Forerunner 305. Således, tränar du en timme på cykeln påstår 305:an att det medf
Antar att denna "kaloriförbrukning" är vad som framgår på en GPS/pulsklocka som inte mäter kaloriförbrukning efter tid och puls, utan efter avverkad sträcka, som t.ex. Garmin Forerunner 305. Således, tränar du en timme på cykeln påstår 305:an att det medf
Quote from Camilla Höög on 12 August 2011, 09:05När man gör jämförelser vilken sport som bränner flest kalorier så skulle jag vända mig till alla de kaloriförbrukningstabeller som finns ute på nätet. Pulsklockor ger bara ett väldigt ungefärligt värde.
En tabell (ingen aning om den är vettig, men tar d
När man gör jämförelser vilken sport som bränner flest kalorier så skulle jag vända mig till alla de kaloriförbrukningstabeller som finns ute på nätet. Pulsklockor ger bara ett väldigt ungefärligt värde.
En tabell (ingen aning om den är vettig, men tar d
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 09:08Det var stillsamt. Jag brukar använda racer eller cycleX när jag tränar.
Det var stillsamt. Jag brukar använda racer eller cycleX när jag tränar.