Quote from Guest on 29 January 2009, 21:24Är ny här på FunBeat och undrar om någon kan berätta om och hur man isåfall kan föra inantal kalorier man mumsar i sig per dag!?!
Kan man även få fram hur många kalorier man kan äta relaterat till träningen?
Tacksam för hjälp!
🙂
Är ny här på FunBeat och undrar om någon kan berätta om och hur man isåfall kan föra inantal kalorier man mumsar i sig per dag!?!
Kan man även få fram hur många kalorier man kan äta relaterat till träningen?
Tacksam för hjälp!
🙂
Quote from Funbeat user on 29 January 2009, 21:34Hej Petra!
Välkommen.
Under dagsnotering finns en ruta för konsumtion, där kan du fylla i hur många kalorier du fått i dej under dagen.
När du registrerar träning finns möjlighet att registrera hur många kalorier du förbrukat under passet.Hoppas det va
Hej Petra!
Välkommen.
Under dagsnotering finns en ruta för konsumtion, där kan du fylla i hur många kalorier du fått i dej under dagen.
När du registrerar träning finns möjlighet att registrera hur många kalorier du förbrukat under passet.
Hoppas det va
Quote from Funbeat user on 29 January 2009, 21:36Det finns dock ingen funktion som räknar ut något åt dig, när det kommer till kalorier, men har du informationen själv från träning och dagskonsumtion så går det att föra in.
Det finns dock ingen funktion som räknar ut något åt dig, när det kommer till kalorier, men har du informationen själv från träning och dagskonsumtion så går det att föra in.
Quote from Funbeat user on 29 January 2009, 21:40Andra hemsidor, ex. uppladdningen.nu har en gratis funktion där du kan räkna ut ditt dagsbehov utifrån din kropp och aktivitet under dagen.
På tasteline.se finns gratis funktion där man kan skapa diagram/ uträkningar över kalorier och näringsfördelning.
Andra hemsidor, ex. uppladdningen.nu har en gratis funktion där du kan räkna ut ditt dagsbehov utifrån din kropp och aktivitet under dagen.
På tasteline.se finns gratis funktion där man kan skapa diagram/ uträkningar över kalorier och näringsfördelning.
Quote from Funbeat user on 29 January 2009, 23:30Hmmm.....tack för svaren 🙂
Synd att man inte kan skriva in vad man ätit....och ja få det uträknat...! HUR skall man veta hur många kalorier man ätit annars!?!
Skall kolla upp de sidor som ni tipsat om! Kom gärna med fler tips för om det finns ngn anna
Hmmm.....tack för svaren 🙂
Synd att man inte kan skriva in vad man ätit....och ja få det uträknat...! HUR skall man veta hur många kalorier man ätit annars!?!
Skall kolla upp de sidor som ni tipsat om! Kom gärna med fler tips för om det finns ngn anna
Quote from Niklas Granelli on 30 January 2009, 07:31Hos livsmedelsverket hittar du deras databas med näringsinnehåll, och även kaloriinnehåll, för en faslig massa mat. Se www.slv.se/ldb
Hos livsmedelsverket hittar du deras databas med näringsinnehåll, och även kaloriinnehåll, för en faslig massa mat. Se http://www.slv.se/ldb
Quote from Funbeat user on 30 January 2009, 08:32På tidningen MåBra:s site www.mabra.com kan du använda en databas som är mer omfattande än Livsmedelsverkets, du kan dessuton snickra ihop egna recept och logga allt du stoppar i dig på ett ganska smidigt sätt. Enda haken är att du måste prenumerera på ti
På tidningen MåBra:s site http://www.mabra.com kan du använda en databas som är mer omfattande än Livsmedelsverkets, du kan dessuton snickra ihop egna recept och logga allt du stoppar i dig på ett ganska smidigt sätt. Enda haken är att du måste prenumerera på ti
Quote from Funbeat user on 30 January 2009, 11:14Ja då har jag beställt en prenumeration på "Måbra" efter rekommendationen ovan 😀 och sen skall jag prova detta registreringsalternativ! Och som en bonus får jag en pilatesboll! (t+) Livet é bra härligt!
Ja då har jag beställt en prenumeration på "Måbra" efter rekommendationen ovan 😀 och sen skall jag prova detta registreringsalternativ! Och som en bonus får jag en pilatesboll! (t+) Livet é bra härligt!