Quote from Guest on 8 May 2012, 09:17Har precis bytt till en Edge800 från en Edge705 som blev överkörd av ett par bilar 🙁 Har ställt in den efter alla konstens regler men kaloriförbrukningen är halverad jämfört med min gamla Edge 705. Har pratat med Garmin, gjort en hård reset och uppdater
Har precis bytt till en Edge800 från en Edge705 som blev överkörd av ett par bilar 🙁 Har ställt in den efter alla konstens regler men kaloriförbrukningen är halverad jämfört med min gamla Edge 705. Har pratat med Garmin, gjort en hård reset och uppdater
Quote from Rasmus Olsson on 8 May 2012, 09:27Inte så att en vecka på Mallorca har gjort sitt för formen?
Inte så att en vecka på Mallorca har gjort sitt för formen?
Quote from Funbeat user on 8 May 2012, 09:34Har samma symptom med min, stor skillnad mot den gamla EDGE 500.
Kanske den visar mer rätt en den gamla???
Har samma symptom med min, stor skillnad mot den gamla EDGE 500.
Kanske den visar mer rätt en den gamla???
Quote from Funbeat user on 8 May 2012, 09:34Nja, i sig men att den beräknar förbrukningen helt olika är konstigt tycker jag
Nja, i sig men att den beräknar förbrukningen helt olika är konstigt tycker jag
Quote from Rasmus Olsson on 8 May 2012, 09:35Jag har en 705 och funderar på 800, så jag följer det här med intresse. Hur stor skillnad är det?
Jag har en 705 och funderar på 800, så jag följer det här med intresse. Hur stor skillnad är det?
Quote from Funbeat user on 8 May 2012, 10:48Bruse, den är mycket lättare och snabbare att navigera sig i. Något större skärm. Det lilla jag använt mig av den, tycker jag den är kanon än så länge. Förutom att jag inte hajar kaloriberäkningen.
De använder sig av ett Finsktföretag som heter Firstbeat.
Bruse, den är mycket lättare och snabbare att navigera sig i. Något större skärm. Det lilla jag använt mig av den, tycker jag den är kanon än så länge. Förutom att jag inte hajar kaloriberäkningen.
De använder sig av ett Finsktföretag som heter Firstbeat.
Quote from ellen olsson on 8 May 2012, 11:12Ah! Då är energiberäkningen nog mer korrekt. Firstbeat har helt annan kompetens på det området än vad Garmin har...
Ah! Då är energiberäkningen nog mer korrekt. Firstbeat har helt annan kompetens på det området än vad Garmin har...
Quote from Rasmus Olsson on 8 May 2012, 12:38För mig läst nånstans att kaloriberäkningen på 705 var ganska enkel. Tror inte den tog hänsyn till varken vikt eller ålder. Inte ens pulsen utan mer liksom bara tid...
Minns inte riktigt, och jag kan minnas fel. Nån som kan fylla i?
För mig läst nånstans att kaloriberäkningen på 705 var ganska enkel. Tror inte den tog hänsyn till varken vikt eller ålder. Inte ens pulsen utan mer liksom bara tid...
Minns inte riktigt, och jag kan minnas fel. Nån som kan fylla i?
Quote from Rasmus Olsson on 8 May 2012, 15:42Å 800 har ju termometer åxå!
Vad kan jag få för en ca 3 månader gammal 705 tro? (fick en ny på garantin)
Å 800 har ju termometer åxå!
Vad kan jag få för en ca 3 månader gammal 705 tro? (fick en ny på garantin)
Quote from Funbeat user on 8 May 2012, 15:57EDGE500 kaloriberäknar utan GPS.
Utan "puls" så beräknar den ganska mycket mer kalorier än med pulsband.
Har personligen aldrig använt mig av antalet förbrukade kalorier. Jag äter ändå 🙂
EDGE500 kaloriberäknar utan GPS.
Utan "puls" så beräknar den ganska mycket mer kalorier än med pulsband.
Har personligen aldrig använt mig av antalet förbrukade kalorier. Jag äter ändå 🙂