Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Som rubriken lyder - finns det någon funktion i FR405 som varnar mig (helst med ett pip) om jag håller för högt och/eller för lågt tempo? Jag vet att funktionen finns för pulsfunktionen, men jag är ute efter tempot.

Jag vill att klockan skall varna mig

På 310XT tror jag funktionen finns, men bara om man gjort ett avancerat träningspass. Problemet är också att GPS:en inte kan bestämma ditt momentana tempo med en sådan noggrannhet som du vill ha. Tittar du på nuvarande tempo på klockan så ser du att det s

Annars kan virtuella partnern hålla dej i strama tyglar

GF305.
När jag skapar ett pass i klockan där jag skall hålla tempo inom ett intervall får jag hastigheten i fönstret och meddelande "speed up" eller "speed down" med ljudsignal när jag springer för sakta eller för fort.

Ja det kan du. Enklaste sättet är att göra pass i Garmin Training Center och exportera till din klocka.
Det du kan göra är att ställa högsta och lägsta hastighet eller högsta och lägsta puls.
jag har gjort bland annat pulspass som hjälper mig att hålla A

Tack för inputen! Jag måste erkänna att jag inte fördjupat mig så mycket in det här med att bygga pass. Ska ta en djupdykning i Training Center i afton och se om jag kan snickra ihop något matnyttigt. (t+)