Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag tänkte träna löpintervaller i morgon bitti. Förstör jag "effekten" av mina löpintervaller om jag går på spinningpass åtta timmar senare? Eller ska jag gå på spinningen först och springa direkt efteråt? Eller ska jag springa intervaller dagen efter spi

Kör på! Enda fokus enligt mig är att värma upp bra innan intervallerna, äta bra och sova ordentligt.

Lycka till!

/r

Hahaha... du menar alltså: "Tänk inte. Spring."

Tack!

Om man inte blir skadad eller övertränad skulle jag hävda att träningseffekten snarare FÖRSTÄRKS av att träna mer/hårdare (t.ex. ett extra spinningspass), dvs motsatsen till att effekten skulle "förstöras".

Jag var lite rädd att jag förstörde återhämtningen om jag började greja med spinning så nära inpå. Men det är tydligen ingen risk? Kör jag båda passen samma dag, så blir det vilodag dagen efter, i alla fall.

Katarina, helt min filosofi...det ska mkt till innan jag som amatör lyckas med överträning...stora utmaningen är kontinuitet och se till så att passen blir genomförda...Heja heja!

Hej,

Här kommer en intressant artikel på ett angränsande område. Den handlar inte om din exakta fråga, dvs om två konditionspass inom kort tid har negativ effekt, utan om konditionsträning och styrketräning bör köras under samma pass. Om du kollar runt p

Tack för länken! Den var intressant!

Man måste spekulera lite för att omsätta det till mitt dilemma. Men jag utgår ifrån att författaren menar att konditionsträning kan blockera muskeltillväxten men inte tvärtom. Det verkar som att det är större risk at

BIN!! Nu hittade jag något!!

Två olika modeller till anpassning vid träning

"Flera pass med otillräcklig återhämtning följs utav en längre tids återhämtning och resultatet blir en störe superkompensation än den som sker efter end

Du ser: det var en bra sida =) Lycka till med dubbelpassen!