Quote from Guest on 18 October 2010, 21:40Jag tänkte träna löpintervaller i morgon bitti. Förstör jag "effekten" av mina löpintervaller om jag går på spinningpass åtta timmar senare? Eller ska jag gå på spinningen först och springa direkt efteråt? Eller ska jag springa intervaller dagen efter spi
Jag tänkte träna löpintervaller i morgon bitti. Förstör jag "effekten" av mina löpintervaller om jag går på spinningpass åtta timmar senare? Eller ska jag gå på spinningen först och springa direkt efteråt? Eller ska jag springa intervaller dagen efter spi
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 21:50Kör på! Enda fokus enligt mig är att värma upp bra innan intervallerna, äta bra och sova ordentligt.
Lycka till!
/r
Kör på! Enda fokus enligt mig är att värma upp bra innan intervallerna, äta bra och sova ordentligt.
Lycka till!
/r
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 21:52Hahaha... du menar alltså: "Tänk inte. Spring."
Tack!
Hahaha... du menar alltså: "Tänk inte. Spring."
Tack!
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 22:11Om man inte blir skadad eller övertränad skulle jag hävda att träningseffekten snarare FÖRSTÄRKS av att träna mer/hårdare (t.ex. ett extra spinningspass), dvs motsatsen till att effekten skulle "förstöras".
Om man inte blir skadad eller övertränad skulle jag hävda att träningseffekten snarare FÖRSTÄRKS av att träna mer/hårdare (t.ex. ett extra spinningspass), dvs motsatsen till att effekten skulle "förstöras".
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 22:13Jag var lite rädd att jag förstörde återhämtningen om jag började greja med spinning så nära inpå. Men det är tydligen ingen risk? Kör jag båda passen samma dag, så blir det vilodag dagen efter, i alla fall.
Jag var lite rädd att jag förstörde återhämtningen om jag började greja med spinning så nära inpå. Men det är tydligen ingen risk? Kör jag båda passen samma dag, så blir det vilodag dagen efter, i alla fall.
Quote from Funbeat user on 19 October 2010, 09:36Katarina, helt min filosofi...det ska mkt till innan jag som amatör lyckas med överträning...stora utmaningen är kontinuitet och se till så att passen blir genomförda...Heja heja!
Katarina, helt min filosofi...det ska mkt till innan jag som amatör lyckas med överträning...stora utmaningen är kontinuitet och se till så att passen blir genomförda...Heja heja!
Quote from Funbeat user on 21 October 2010, 09:24Hej,
Här kommer en intressant artikel på ett angränsande område. Den handlar inte om din exakta fråga, dvs om två konditionspass inom kort tid har negativ effekt, utan om konditionsträning och styrketräning bör köras under samma pass. Om du kollar runt p
Hej,
Här kommer en intressant artikel på ett angränsande område. Den handlar inte om din exakta fråga, dvs om två konditionspass inom kort tid har negativ effekt, utan om konditionsträning och styrketräning bör köras under samma pass. Om du kollar runt p
Quote from Funbeat user on 21 October 2010, 11:04Tack för länken! Den var intressant!
Man måste spekulera lite för att omsätta det till mitt dilemma. Men jag utgår ifrån att författaren menar att konditionsträning kan blockera muskeltillväxten men inte tvärtom. Det verkar som att det är större risk at
Tack för länken! Den var intressant!
Man måste spekulera lite för att omsätta det till mitt dilemma. Men jag utgår ifrån att författaren menar att konditionsträning kan blockera muskeltillväxten men inte tvärtom. Det verkar som att det är större risk at
Quote from Funbeat user on 21 October 2010, 11:09BIN!! Nu hittade jag något!!
http://traningslara.se/tva-olika-modeller-till-anpassning-vid-traning/
"Flera pass med otillräcklig återhämtning följs utav en längre tids återhämtning och resultatet blir en störe superkompensation än den som sker efter end
BIN!! Nu hittade jag något!!
"Flera pass med otillräcklig återhämtning följs utav en längre tids återhämtning och resultatet blir en störe superkompensation än den som sker efter end
Quote from Funbeat user on 21 October 2010, 13:38Du ser: det var en bra sida =) Lycka till med dubbelpassen!
Du ser: det var en bra sida =) Lycka till med dubbelpassen!