Quote from Guest on 29 March 2011, 16:49Om jag har reggat pass på en dator där fortsatt inloggning sker automatiskt, borde det inte sluta fungera om jag använder en annan dator och byter lösenordet?
Av någon anledning hamnar de pass som min syster reggat senaste veckan på _min_ användare. Jag
Om jag har reggat pass på en dator där fortsatt inloggning sker automatiskt, borde det inte sluta fungera om jag använder en annan dator och byter lösenordet?
Av någon anledning hamnar de pass som min syster reggat senaste veckan på _min_ användare. Jag
Quote from Camilla Höög on 29 March 2011, 16:59Har du pratat med din syster om exakt hur hon reggade sina pass så att hon inte lånade din dator eller att du kanske någon gång har använt hennes dator och att lösenordet kanske sparats i browsern. Om lösenordet sparas i browsern så kvittar det om man kli
Har du pratat med din syster om exakt hur hon reggade sina pass så att hon inte lånade din dator eller att du kanske någon gång har använt hennes dator och att lösenordet kanske sparats i browsern. Om lösenordet sparas i browsern så kvittar det om man kli
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 17:35Jannike: Jag har automatisk inloggning på min egna dator, men ibland loggar jag in från andras datorer och har då såklart inte automatisk inloggning i kryssad. När jag sen är tillbaka på min dator så fungerar ändå automatisk inloggning, alltså fast jag ha
Jannike: Jag har automatisk inloggning på min egna dator, men ibland loggar jag in från andras datorer och har då såklart inte automatisk inloggning i kryssad. När jag sen är tillbaka på min dator så fungerar ändå automatisk inloggning, alltså fast jag ha
Quote from Camilla Höög on 29 March 2011, 17:46Automatisk inloggning sätts per dator och inte per användarkonto. Checkboxen avgör om användarnamn och lösenord ska sparas i en cookie eller inte.
Automatisk inloggning sätts per dator och inte per användarkonto. Checkboxen avgör om användarnamn och lösenord ska sparas i en cookie eller inte.
Quote from Bengt Askerfelt on 29 March 2011, 18:21Jag har aldrig använt hennes dator och efter att hon reggat ett pass på mitt konto så bytte jag lösenord. Därefter reggade hon ännu ett pass på mitt konto dvs så sent som igår (jag bytte lösenord i helgen).
Jag har aldrig använt hennes dator och efter att hon reggat ett pass på mitt konto så bytte jag lösenord. Därefter reggade hon ännu ett pass på mitt konto dvs så sent som igår (jag bytte lösenord i helgen).
Quote from Elias Engqvist on 29 March 2011, 18:23Om hon är inloggad som dig och inte loggar ut spelar det ju ingen roll hur mycket du byter lösenord!
Om hon är inloggad som dig och inte loggar ut spelar det ju ingen roll hur mycket du byter lösenord!
Quote from Bengt Askerfelt on 29 March 2011, 18:35Så om jag reggar mitt pass på någon annans dator men inte loggar ur så kan jag aldrig någonsin stänga mitt konto för den datorn, om inte personen i fråga samarbetar och loggar ur? Nu är inte detta något problem för syrran och mig men jag trodde verkligen
Så om jag reggar mitt pass på någon annans dator men inte loggar ur så kan jag aldrig någonsin stänga mitt konto för den datorn, om inte personen i fråga samarbetar och loggar ur? Nu är inte detta något problem för syrran och mig men jag trodde verkligen
Quote from Elias Engqvist on 29 March 2011, 18:36Jag kan inte svära p det men det låter ytterst otroligt att Olle skulle kolla lösenordet annat än vid inloggning!
Jag kan inte svära p det men det låter ytterst otroligt att Olle skulle kolla lösenordet annat än vid inloggning!
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 18:52Just därför är det viktigt att man verkligen loggar ut och inte enbart stänger webbläsaren när man lånar någons dator eller sitter vid en offentlig!
Just därför är det viktigt att man verkligen loggar ut och inte enbart stänger webbläsaren när man lånar någons dator eller sitter vid en offentlig!
Quote from Bengt Askerfelt on 29 March 2011, 19:05Visst är det viktigt att man loggar ur. I mitt fall vet jag dock inte med mig att jag ens lånat syrrans dator men det måste jag väl ha gjort. Tycker dock fortfarande att lösenordsbyte borde innebära att den gamla inloggningen upphör (#)
Visst är det viktigt att man loggar ur. I mitt fall vet jag dock inte med mig att jag ens lånat syrrans dator men det måste jag väl ha gjort. Tycker dock fortfarande att lösenordsbyte borde innebära att den gamla inloggningen upphör (#)