Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Om jag har reggat pass på en dator där fortsatt inloggning sker automatiskt, borde det inte sluta fungera om jag använder en annan dator och byter lösenordet?

Av någon anledning hamnar de pass som min syster reggat senaste veckan på _min_ användare. Jag

Har du pratat med din syster om exakt hur hon reggade sina pass så att hon inte lånade din dator eller att du kanske någon gång har använt hennes dator och att lösenordet kanske sparats i browsern. Om lösenordet sparas i browsern så kvittar det om man kli

Jannike: Jag har automatisk inloggning på min egna dator, men ibland loggar jag in från andras datorer och har då såklart inte automatisk inloggning i kryssad. När jag sen är tillbaka på min dator så fungerar ändå automatisk inloggning, alltså fast jag ha

Automatisk inloggning sätts per dator och inte per användarkonto. Checkboxen avgör om användarnamn och lösenord ska sparas i en cookie eller inte.

Jag har aldrig använt hennes dator och efter att hon reggat ett pass på mitt konto så bytte jag lösenord. Därefter reggade hon ännu ett pass på mitt konto dvs så sent som igår (jag bytte lösenord i helgen).

Om hon är inloggad som dig och inte loggar ut spelar det ju ingen roll hur mycket du byter lösenord!

Så om jag reggar mitt pass på någon annans dator men inte loggar ur så kan jag aldrig någonsin stänga mitt konto för den datorn, om inte personen i fråga samarbetar och loggar ur? Nu är inte detta något problem för syrran och mig men jag trodde verkligen

Jag kan inte svära p det men det låter ytterst otroligt att Olle skulle kolla lösenordet annat än vid inloggning!

Just därför är det viktigt att man verkligen loggar ut och inte enbart stänger webbläsaren när man lånar någons dator eller sitter vid en offentlig!

Visst är det viktigt att man loggar ur. I mitt fall vet jag dock inte med mig att jag ens lånat syrrans dator men det måste jag väl ha gjort. Tycker dock fortfarande att lösenordsbyte borde innebära att den gamla inloggningen upphör (#)

12