Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har en Garmin 305 och den har finesser som jag inte har satt mig in i. Det finns ännu värre modeller med ännu fler finesser. Nu undrar jag om det är någon som vet om det finns i 305´an eller någon annan modell där man kan få ett visningsfönster där ma

Jag har också tänkt att det skulle vara bra men det finns en hake. När man springer ett lopp räknas tiden från start till mål, inte när man har sprungit den nominella sträckan (så klart!). Till exempel visade min klocka att Göteborgsvarvet var 21.28km, om

Som Tony säger så hade en sådan funktion - om den hade funnits - blivit missvisande. T.ex. skulle din stipulerade tid på London maraton ha blivit 3:33:47 h (din Garmin angav en snittempo på 5:04 min/km), när du i själva verket sprang på 3:40:06 (5:13 min/

Det problemet med att den faktiska distansen inte stämmer överens känner jag också till och det är helknäppt att klockan då stannar när den uppnått distans "marathon". Det är ju inte helt säkert att man springer den optimala vägen p g a trängsel vid start

Möjligen skulle det kunna fungera bättre om man har tex GBG-varvet inlagd som bana (i tex F305) och springer enligt den. Det kanske skiljer mindre mellan olika gånger man springer? Jag har tre st GBGvarv 2010-2012, loggade med min F305. De visade 21.23/21

Den efterfrågade funktionen finns inte. Den hade kunnat vara med och jag ser inte att det spelar någon roll om klockan inte visar exakt samma banlängd. Den hade ändå kunnat visa din uppskattade sluttid på en given sträcka om man under resten av loppet hål

Garmin FR har ju möjlihgeten att följa en tidigare bana. På den "specialdisplayen" får man visning av sträcka och tid kvar att springa, där tiden är baserad på det tempo du håller just då. Blir nog inte noggrannare än så är jag rädd för.