Quote from Guest on 25 June 2011, 17:14Jag skulle vilja skapa ett pass som ser ut så här...
springa-vila..osv...
start...4min...vila 75 sec...4min...vila 75sec...4 min....vila 75 sec...2min...vila 60sec...2 min...vila 60 sec...2 min....vila60 sec...klart..
alltså springa 3x4 min...vila75sec
Jag skulle vilja skapa ett pass som ser ut så här...
springa-vila..osv...
start...4min...vila 75 sec...4min...vila 75sec...4 min....vila 75 sec...2min...vila 60sec...2 min...vila 60 sec...2 min....vila60 sec...klart..
alltså springa 3x4 min...vila75sec
Quote from Funbeat user on 25 June 2011, 17:24Lägg till nervarvning som ett sista steg? Du har ju uppvärmningen som ett separat steg först i programmet så då måste man väl kunna göra likadant med nervarvningen? Men det verkar för enkelt så det är nog något i frågan jag inte har koll på.
Du skulle ock
Lägg till nervarvning som ett sista steg? Du har ju uppvärmningen som ett separat steg först i programmet så då måste man väl kunna göra likadant med nervarvningen? Men det verkar för enkelt så det är nog något i frågan jag inte har koll på.
Du skulle ock
Quote from Funbeat user on 25 June 2011, 21:44får det att funka bra nu..=)
det var ju bara att lägga in ..go until i press the "lap" button on my device...som punkt 14:
får det att funka bra nu..=)
det var ju bara att lägga in ..go until i press the "lap" button on my device...som punkt 14:
Quote from Funbeat user on 5 July 2011, 10:16Lånar tråden lite.
Hur gör jag om jag vill göra följande:
1. 10 minuter i maratempo
2. 2 min återhämtning i lugn fart
3. 8 min i halvmaratempo
4. 4 min återhämtning
5. 6 min i 10k tempo
osv.
Min fråga är hur jag får rätt taktangivelse i klockan i tempod
Lånar tråden lite.
Hur gör jag om jag vill göra följande:
1. 10 minuter i maratempo
2. 2 min återhämtning i lugn fart
3. 8 min i halvmaratempo
4. 4 min återhämtning
5. 6 min i 10k tempo
osv.
Min fråga är hur jag får rätt taktangivelse i klockan i tempod
Quote from Camilla Höög on 5 July 2011, 11:08Blir det fel när du testar att skapa ett sånt pass?
Blir det fel när du testar att skapa ett sånt pass?
Quote from Funbeat user on 5 July 2011, 12:03Du har mer avancerade möjligheter om du skapar det i gtc och sedan för över det till klockan.
Du har mer avancerade möjligheter om du skapar det i gtc och sedan för över det till klockan.
Quote from Funbeat user on 5 July 2011, 23:06Om man klurar lite går det att skapa hyfsat avancerade pass manuellt liknande TS idé. Det kan man göra med funktionen "hoppa till" om man har fler avsnitt och sedan hur många ggr som det skall upprepas, då tjänar man lite rader. Jag har fått till en bra i
Om man klurar lite går det att skapa hyfsat avancerade pass manuellt liknande TS idé. Det kan man göra med funktionen "hoppa till" om man har fler avsnitt och sedan hur många ggr som det skall upprepas, då tjänar man lite rader. Jag har fått till en bra i
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 04:17Erik: Lösningen är nog att se till att du har Maratempo och halvmaratempo osv definierade som zoner. Du har 10 zoner som går att dela upp i lämpliga hastighetsintervall.
Enklast är nog i TC under user->profile, Tab =Running, Zone: Speed.Sedan är det bar
Erik: Lösningen är nog att se till att du har Maratempo och halvmaratempo osv definierade som zoner. Du har 10 zoner som går att dela upp i lämpliga hastighetsintervall.
Enklast är nog i TC under user->profile, Tab =Running, Zone: Speed.
Sedan är det bar
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 08:29Tack för alla svar. Jag berättar hur det gått efter helgen (då jag ska köra) 🙂
Har skapat det i GTC nu så det är bara överföringen till klockan som blir den trånga sektorn. Wish me luck!
Tack för alla svar. Jag berättar hur det gått efter helgen (då jag ska köra) 🙂
Har skapat det i GTC nu så det är bara överföringen till klockan som blir den trånga sektorn. Wish me luck!
Quote from Funbeat user on 13 July 2011, 09:04Nallar tråden lite bara för att få tacka för tipset om att skapa pass i GTC - jag har nu skapat mitt första lite trixiga intervallpass på det sättet. Tack! 🙂
Nallar tråden lite bara för att få tacka för tipset om att skapa pass i GTC - jag har nu skapat mitt första lite trixiga intervallpass på det sättet. Tack! 🙂