Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!
Undrar om man kan ställa in klockan på pyramidintervaller.

Alltså spring 2 min
vila 1min
spring 3min
vila 1min 30sek
spring 4min
vila 2min
osv

Mvh K

Du kan ju skapa egna program via webben och ladda upp till klockan så det borde vara möjligt. Tyvärr inte så att den har någon smart funktion som räknar ut intervall längd utan du får ha ett statiskt program på klockan. Detta gäller min Garmin 610. Du skr

I Garmin 910XT kan man skapa egna intervallpass direkt i klockan.

Meny- Inställningar- Tränings- - Träningspass- Egna - Ny. Lägg in varje rad separat och vilken funktion den skall ha.

My2C

Går nog på 610 också men det är meckigt på skärmen. Tar tid och blir mer av typen jobba 2 min, vila 1 min upprepa 5 gånger. I detta fall ville hon ju ha ökande längd på både intervall och vila och då går det nog snabbare att göra det via webbgränssnittet.

Edward, Du kan skapa helt egna pass med varierande längd typ mm.

Jag la upp vilken flik i klockan som skall väljas på 910. den har samma meny som 310 och andra Garmin klockor. 610 har jag inte sett menyn på så jag kan inte svara på hur dess menysystem s

Jo men om jag tolkade TS så vill hon ha intervaller på formen 2n jobba, 1n vila där n2 = n1 + 1. Och det går väl inte i klockan att lägga in en sådan formel och sedan säga jag vill ha 5 intervaller? Du blir tvungen att ange 2+1, 3+1½, 4+2, 5+2½, 6+3 d.v.s

Sorry, 305 är det jag har. Är det på garmins hemsida man lägger in och gör pass?

Ja 🙂

På 310 så går man in på Mode/Tränings./Träningspass/Egna/Ny.

Där kan man lägga till olika moment, på antingen tid, avstånd, tills uppnåd puls/Kraft/sträcka/kalorier eller öppen, dvs man trycker lap.
Går med andra ord göra vad man vill!

Osäker om det går

Det funkade på 305:an också Patric. Har lagt in mitt pass så nu ska det bara testas praktiskt också. Lite dåligt att det blandas så mkt svenska och engelska i menyen..

12