Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ja som rubriken. Kan man simma vansbrosimmet utan våtdräkt?
Eller kan och kan, går det utan att man håller på att frysa ihjäl?

Är rätt frusen av mig men skulle helst vilja undvika att spendera pengar på en våtdräkt. Är det folk som simmar utan våtdräkt?

De första 30 åren av Vansbros historia kördes utan våtdräkt... Jag har nog kört 5 st själv. Men det är mer behagligt med 😉

Förra året var det 21 grader i vattnet, men sån tur kan man nog inte räkna med. Det kan lika gärna bli 16 grader i år.... 😉

Klart det går men varför inte göra det lättare och mer behagligt?

så länge man inte simma för att få en hög placering, top 100 eller liknad är det helt ok att simma vansbro utan våtdräkt.

jag har simmat ut i växjö 3 gånger utanvåtdräkt och vatten har varit under 15 och upp mot 17. har bara simmat 2km utan, men imorgon

det bli 3900 igår. men vatten temps är 17-18c för det mesta.

Att smörja fötter, fotleder, händer o underarmar + överarmarnas insida med vaselin eller ullfett gör en avsevärd skillnad för kylan. Eller smörj hela kroppen, men att få bort skiten kräver en del jobb

Håller med övriga om att det går bra utan dräkt, och som Anders säger med att smörja in sig. När det är tävling och alla andra vältrar omkring glömmer man bort lite av den svalka man annars skulle känna om man hoppade i själv. Tyvärr måste nog de flesta h