Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKartor - Övriga information
You need to log in to create posts and topics.

Läste Daniels tråd om bra matställen när man är ute och cykla men vill inte kapa hans tråd:

Har efterfrågat detta tidigare men kanske innan Funbeat kunde hantera det (Olle?).
Jag tycker det vore grant om man kunde rita kartor i funbeat och lägga till en

Kanske inte rita upp en runda, ... men en karta som man kan lägga in just de sakerna. Då kunde man bläddra i kartan, dra musen över en tänkt runda och se om det poppar upp något i närheten?

Det är tidskrävande att rita upp rundor, men oftast är vi intres

en collaborative google maps borde väl fylla det här syftet?

mer info:
http://maps.google.se/support/bin/static.py?page=guide.cs&guide=21670&topic=21675&answer=144361

Jag känner till att det har gjorts i andra sammanhang, en karta som var tillgänglig till de som hade (rätt) länk och på den kunde alla lägga in sina

Ja, Annelie. Jag tror att du har rätt. När jag tänker efter fanns det en cykelgrupp (Surly LHT forum) där folk la ut information om lite av varje. Alla som kände till länken kunde lägga till något.

Vi får se om Gazzah nappar.

det är en utmärkt ide. Klart punkterna ska kunna kopplas till en pukt på rundan, det ger ju mycket extrainformatio om rundan. Däremot är det ju bra om det går att se dessa extrapunkter utan att behöva markera rundan också samt att man kan sätta ut punkten