Quote from Guest on 3 May 2010, 00:51På min träningscykel med 20 vxl så har jag en betydligt högre lägstaväxel än på min 18 vxl-cykel.
Detta medför att det faktiskt blir ganska tungt uppför i vissa backar.
Frågor:
- Hur tar jag reda på vilken utväxling min kassett har? Dvs, 12-23, 11-23 o
På min träningscykel med 20 vxl så har jag en betydligt högre lägstaväxel än på min 18 vxl-cykel.
Detta medför att det faktiskt blir ganska tungt uppför i vissa backar.
Frågor:
- Hur tar jag reda på vilken utväxling min kassett har? Dvs, 12-23, 11-23 o
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 01:01räkna tänderna är väl enklast.
sen brukar det vara stämplat på drevet hur många tänder det är, men kan vara svårt att se om det är monterat.
för en lägre utväxling än den du har får du välja en kassett med fler kuggar på största kransen.Ultegra CS6700 C
räkna tänderna är väl enklast.
sen brukar det vara stämplat på drevet hur många tänder det är, men kan vara svårt att se om det är monterat.
för en lägre utväxling än den du har får du välja en kassett med fler kuggar på största kransen.
Ultegra CS6700 C
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 08:5711:a som minsta verkar onödigt. ( eventuellt om man har ett kompakt vevparti)
25 som största bak brukar räcka väldigt länge.
12-23 om det är ganska flackt där du bor (typ stockholm)
12-25 om det finns backar
11:a som minsta verkar onödigt. ( eventuellt om man har ett kompakt vevparti)
25 som största bak brukar räcka väldigt länge.
12-23 om det är ganska flackt där du bor (typ stockholm)
12-25 om det finns backar
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 09:01Jag kör med kompakt fram (50-34) och 12-25 bak. Tycker det fungerar bra, ska dock försöka byta till 36 på lilla fram.
50-12 räcker gott upp till 70 km/h utan att man varvar ur. Skulle det vara brantare så kan man rulla om man törs. På min nivå räcker det
Jag kör med kompakt fram (50-34) och 12-25 bak. Tycker det fungerar bra, ska dock försöka byta till 36 på lilla fram.
50-12 räcker gott upp till 70 km/h utan att man varvar ur. Skulle det vara brantare så kan man rulla om man törs. På min nivå räcker det
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 09:53Tack!
Då får jag helt enkelt räkna tänderna. Återkommer 😀
Tack!
Då får jag helt enkelt räkna tänderna. Återkommer 😀
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 16:01Har ShimaNO titankakor?
Har ShimaNO titankakor?
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 20:47Dura Ace cokies
Dura Ace cokies
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 20:57Titan finns för alla att köpa.
Titan finns för alla att köpa.
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 21:58Fundera gärna igenom litet vad det är för typ av backar du vill köra och vilken kadens du vill kunna hålla när du funderar över ditt val av utväxling. Om du gillar hög kadens och långa branta backar så - vill du t.ex. hålla 90 i kadens uppför en milslång
Fundera gärna igenom litet vad det är för typ av backar du vill köra och vilken kadens du vill kunna hålla när du funderar över ditt val av utväxling. Om du gillar hög kadens och långa branta backar så - vill du t.ex. hålla 90 i kadens uppför en milslång