Quote from Guest on 26 September 2010, 15:12Om jag byter kassett från 12-25 till 11-28 måste jag byta kedja då eller passar den gamla kedjan? Jag vet att jag bör byta kedjan samtidigt för slitage "och så", men tänker på kedjelängden. Och går det att blanda DA-kasset med 105-kedja, Ult.-kassett med
Om jag byter kassett från 12-25 till 11-28 måste jag byta kedja då eller passar den gamla kedjan? Jag vet att jag bör byta kedjan samtidigt för slitage "och så", men tänker på kedjelängden. Och går det att blanda DA-kasset med 105-kedja, Ult.-kassett med
Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 15:22Nej och ja.
Nej och ja.
Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 16:05Jag måste byta kedja men kan blanda delarna?
Jag måste byta kedja men kan blanda delarna?
Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 17:29Rätt uppfattat. Ev längre kedja. Ha kedjan på lilla fram & lilla bak, då ska bakväxeln peka rakt ned.
Rätt uppfattat. Ev längre kedja. Ha kedjan på lilla fram & lilla bak, då ska bakväxeln peka rakt ned.
Quote from Berit Bengtson on 26 September 2010, 17:33Det är bättre att dimensionera kedjelängden efter stora-stora.
Annars kan kedjan bli för kort, och då kan (i värsta fall växeln gå sönder/slitas loss).
Det är bättre att dimensionera kedjelängden efter stora-stora.
Annars kan kedjan bli för kort, och då kan (i värsta fall växeln gå sönder/slitas loss).
Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 17:37De två ytterlägena används ändå inte så det är bättre att kontrollera de varianterna som används.
De två ytterlägena används ändå inte så det är bättre att kontrollera de varianterna som används.
Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 19:14APP..AP. Det er forskel på det en ikke skal og det en gjør.
Selv har jeg da ofte giret ned til letteste, forde jeg ikke kikket ned å så etter hvilken skive jeg lå i på forhånd. Og da bør kjede være langt nok.
Ikke alle gir har lang nok trinse- stamme(
APP..AP. Det er forskel på det en ikke skal og det en gjør.
Selv har jeg da ofte giret ned til letteste, forde jeg ikke kikket ned å så etter hvilken skive jeg lå i på forhånd. Og da bør kjede være langt nok.
Ikke alle gir har lang nok trinse- stamme(
Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 20:23Cage på engelska.
Cage på engelska.