Quote from Guest on 29 April 2010, 11:3024-timmars loppet (H/D) startar lördag 31.7 kl. 14.00.
6-timmars loppet (H/D) startar söndag 1.8 kl. 8.00.Banan är relativt jämn och officiellt mätt: 1008,4 m. Beläggningen är 1/3 krossad tegel, 1/3 hård sand och 1/3 asfalt.
IAU Bronze Label certifikat
24-timmars loppet (H/D) startar lördag 31.7 kl. 14.00.
6-timmars loppet (H/D) startar söndag 1.8 kl. 8.00.
Banan är relativt jämn och officiellt mätt: 1008,4 m. Beläggningen är 1/3 krossad tegel, 1/3 hård sand och 1/3 asfalt.
IAU Bronze Label certifikat
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 11:40Jag googlade på Kaustinen och hittade det 10 mil från Vaasa. Är det rätt place?
Jag googlade på Kaustinen och hittade det 10 mil från Vaasa. Är det rätt place?
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 12:28Jepp Mikael - det stämmer!
Kaustinen (svenska: Kaustby) ligger ca 100 km nordost om Vasa.
Jepp Mikael - det stämmer!
Kaustinen (svenska: Kaustby) ligger ca 100 km nordost om Vasa.
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 12:59Jag är lite sugen. Hur tar man sig lättast dit från Sverige?
Jag är lite sugen. Hur tar man sig lättast dit från Sverige?
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 15:13Allra enklast (men säkert också dyrast) är ju flyget. Närmaste flygfält finns dels i Vasa, dels i Kokkola (Karleby).
Annars går det ju förstås att ta färjan till Åbo och fortsätta därifrån antingen med bil, tåg eller buss.
Det finns också färjeförbindel
Allra enklast (men säkert också dyrast) är ju flyget. Närmaste flygfält finns dels i Vasa, dels i Kokkola (Karleby).
Annars går det ju förstås att ta färjan till Åbo och fortsätta därifrån antingen med bil, tåg eller buss.
Det finns också färjeförbindel
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 15:49Yvonne - nu gör du mig riktigt sugen på detta också. Tänker du köra 24 h igen?
Yvonne - nu gör du mig riktigt sugen på detta också. Tänker du köra 24 h igen?
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 16:32Jag har inte bestämt mig ännu om det blir 6 eller 24 timmar.
Jag har haft problem med akillessenan och kunnat träna rätt dåligt.Men OM foten hålls i skick (*peppar, peppar*) så blir det nog 24 timmar. (H)
Jag har inte bestämt mig ännu om det blir 6 eller 24 timmar.
Jag har haft problem med akillessenan och kunnat träna rätt dåligt.
Men OM foten hålls i skick (*peppar, peppar*) så blir det nog 24 timmar. (H)
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 20:36Är ochså sugen på att deltaga. Färja finns ju, men går det bussar Vaasa-Kaustinen och var kan man hitta tidtabeller? Tacksam för tips.
F.ö. vet jag inte om två (2) timmars träning per dag kan betraktas som dåligt:-)
Är ochså sugen på att deltaga. Färja finns ju, men går det bussar Vaasa-Kaustinen och var kan man hitta tidtabeller? Tacksam för tips.
F.ö. vet jag inte om två (2) timmars träning per dag kan betraktas som dåligt:-)
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 21:36Flyg är absolut smidigast (även om man antagligen måste flyga via Helsingfors under sommarmånaderna). Buss till Kaustby kan vara svårt; kanske lämpligast att ta hyrbil från Vasa i såfall.
Flyg är absolut smidigast (även om man antagligen måste flyga via Helsingfors under sommarmånaderna). Buss till Kaustby kan vara svårt; kanske lämpligast att ta hyrbil från Vasa i såfall.
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 21:55@Herr S: Det är nog möjligt att ta buss mellan Vasa och Kaustby även om det innebär bussbyten (minst en gång).
Busstidtabeller i Finland hittar du här: http://www.matkahuolto.fi/sv/
@Herr S: Det är nog möjligt att ta buss mellan Vasa och Kaustby även om det innebär bussbyten (minst en gång).
Busstidtabeller i Finland hittar du här: http://www.matkahuolto.fi/sv/