Quote from Guest on 26 April 2010, 12:08Har nyligen skaffat mig en FR305. Denna frågeställning kanske ni redan har betat av...
Det gäller uträkningen av Kcal förbränningen. Igår när jag hade varit ute och cyklat så visade den att jag hade förbrukat drygt 5300 kcal !? låter ju helt galet... jag
Har nyligen skaffat mig en FR305. Denna frågeställning kanske ni redan har betat av...
Det gäller uträkningen av Kcal förbränningen. Igår när jag hade varit ute och cyklat så visade den att jag hade förbrukat drygt 5300 kcal !? låter ju helt galet... jag
Quote from Funbeat user on 26 April 2010, 12:18Jag vet inte hur de räknar ut kcal men på Garmin Forerunner 305 så använder de inte pulsen som en av inparametrarna. Det gör däremot 310XT.
Kollar du på garmins hemsida och på specifikationen så kan du söka efter Heart rate-based calorie computation och
Jag vet inte hur de räknar ut kcal men på Garmin Forerunner 305 så använder de inte pulsen som en av inparametrarna. Det gör däremot 310XT.
Kollar du på garmins hemsida och på specifikationen så kan du söka efter Heart rate-based calorie computation och
Quote from Funbeat user on 26 April 2010, 12:54Låter som om den varit i löpläget? Eller annan sport. 120 km borde ge mer än 5000 kcal för löpning. För löpning använder FR305 bara sträcka och vikt tror jag.
För cykel vet jag inte.
Låter som om den varit i löpläget? Eller annan sport. 120 km borde ge mer än 5000 kcal för löpning. För löpning använder FR305 bara sträcka och vikt tror jag.
För cykel vet jag inte.
Quote from Camilla Höög on 26 April 2010, 13:15Vilken kaloriförbrukning borde det vara?
Jag testade några olika siter för beräkning av kaloriförbrukning och hamnar inte jättelångt från 5300 kcal för 250 minuters cykling.Eftersom det var i klunga så borde värdet justeras nedåt. Garmin 305 använder in
Vilken kaloriförbrukning borde det vara?
Jag testade några olika siter för beräkning av kaloriförbrukning och hamnar inte jättelångt från 5300 kcal för 250 minuters cykling.
Eftersom det var i klunga så borde värdet justeras nedåt. Garmin 305 använder in
Quote from Funbeat user on 26 April 2010, 14:19Ok. Tack för svaren ! (t+) Den var inställd för cykling. Om den nu använder hastigheten i stället för pulsen så förklarar det en del..
Ok. Tack för svaren ! (t+) Den var inställd för cykling. Om den nu använder hastigheten i stället för pulsen så förklarar det en del..