Quote from Guest on 29 July 2008, 12:12hej får inte upp kedjan på det stora drevet. nåt tips om vad som ska skruvas och vad som ska spännas?
hej får inte upp kedjan på det stora drevet. nåt tips om vad som ska skruvas och vad som ska spännas?
Quote from Funbeat user on 29 July 2008, 12:22Nej du Henrik, här får du allt vara lite tydligare. Är det drevet bak eller klingan fram, vad har du för växelsystem?
Nej du Henrik, här får du allt vara lite tydligare. Är det drevet bak eller klingan fram, vad har du för växelsystem?
Quote from Funbeat user on 29 July 2008, 12:25det stora drevet där framme vid pedalerna. shimano tiagra. det är som att den fyrkantiga hålet där kedjan åker igenom inte vill flytta sig när jag växlar.hoppas jag är tillräckligt tydlig. känns som att jag inte är det men hoppas du förstår. hålet kanske
det stora drevet där framme vid pedalerna. shimano tiagra. det är som att den fyrkantiga hålet där kedjan åker igenom inte vill flytta sig när jag växlar.hoppas jag är tillräckligt tydlig. känns som att jag inte är det men hoppas du förstår. hålet kanske
Quote from Funbeat user on 29 July 2008, 13:53Hej Henrik.
Det troliga är att vajern behöver spännas men även att justerskruvarna kanske behöver justeras.
http://biketrail.318.nu/mek/vaxeljust.asp
Vänligen
P.
Hej Henrik.
Det troliga är att vajern behöver spännas men även att justerskruvarna kanske behöver justeras.
http://biketrail.318.nu/mek/vaxeljust.asp
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 29 July 2008, 14:10tack för hjälpen nu ska ut och skruvas och spännas. gött med en sida på svenska och lättförstådd var den också
tack för hjälpen nu ska ut och skruvas och spännas. gött med en sida på svenska och lättförstådd var den också
Quote from j sollerman on 29 July 2008, 23:51hur gick de för dig?
hur gick de för dig?
Quote from Funbeat user on 5 August 2008, 17:03oj glömt att svara. jo det löste sig tillslut visade sig att varje gång jag spände vajern så skruvade jag fasst den på fel sida av skruven, som håller fasst den. dålig förklaring hoppas den är förståbar
oj glömt att svara. jo det löste sig tillslut visade sig att varje gång jag spände vajern så skruvade jag fasst den på fel sida av skruven, som håller fasst den. dålig förklaring hoppas den är förståbar
Quote from Funbeat user on 5 August 2008, 18:33Hej Henrik.
Gôtt att det löste sig för dig. Och jag förstår precis vad du menar med fel sida;)
Och du glömmer väl inte bort Skruvstad Loppet, som går Lördagen den 6 september.
Vänligen
P.
Hej Henrik.
Gôtt att det löste sig för dig. Och jag förstår precis vad du menar med fel sida;)
Och du glömmer väl inte bort Skruvstad Loppet, som går Lördagen den 6 september.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 5 August 2008, 21:31jag flyttar till grebbestad så man får se om man har tid annars är det ett självklart val
jag flyttar till grebbestad så man får se om man har tid annars är det ett självklart val