Quote from Guest on 12 May 2009, 21:17jag är nybörjare och behöver hjälp med ett problem.
När jag cyklar påminsta drevet bak och minsta fram på min racer vill kedjan "klättra" upp till största drevet fram när jag ställer mig upp och cyklar utan att växeln ligger mot kedjan alls. (ja jag vet a
jag är nybörjare och behöver hjälp med ett problem.
När jag cyklar påminsta drevet bak och minsta fram på min racer vill kedjan "klättra" upp till största drevet fram när jag ställer mig upp och cyklar utan att växeln ligger mot kedjan alls. (ja jag vet a
Quote from Funbeat user on 12 May 2009, 21:27Då får du ändra kedjelinjen vilket inte är så enkelt.
Då får du ändra kedjelinjen vilket inte är så enkelt.
Quote from Camilla Höög on 12 May 2009, 21:58Det inträffar så otroligt sällan så bry dig inte om det. Fokusera istället din energi på att växla upp framväxeln innan det läget inträffar.
Jag har inte ens testat om det funkar på min racer och kommer inte testa det.
Det inträffar så otroligt sällan så bry dig inte om det. Fokusera istället din energi på att växla upp framväxeln innan det läget inträffar.
Jag har inte ens testat om det funkar på min racer och kommer inte testa det.
Quote from Rasmus Olsson on 12 May 2009, 22:09Kör aldrig kombinationen minsta fram + minsta bak eller största fram + största bak. kedjan får en obehaglig sned linje.
Kör aldrig kombinationen minsta fram + minsta bak eller största fram + största bak. kedjan får en obehaglig sned linje.
Quote from Funbeat user on 12 May 2009, 22:36Vad har du för cykel ?
Vad har du för cykel ?
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 09:51blir så att kedjan ligger fel dvs på lilla-lilla? det är ju du och inte slumpen som styr växlingen!
blir så att kedjan ligger fel dvs på lilla-lilla? det är ju du och inte slumpen som styr växlingen!
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 19:13ok fattar läget...(det är en focus thron med campa veloce)
ok fattar läget...(det är en focus thron med campa veloce)