Quote from Guest on 22 March 2010, 10:09Vänder mig till FBs expertpanel igen för nu är det dax att köpa hem lite kedjor.
Jag kör på SRAM Force komponenter med undantag av kassett, vilken är Shimanos Dura-Ace 10-delad. Kassetten är i stort sett ny.
Vill köpa ett par prisvärda (billiga men bra
Vänder mig till FBs expertpanel igen för nu är det dax att köpa hem lite kedjor.
Jag kör på SRAM Force komponenter med undantag av kassett, vilken är Shimanos Dura-Ace 10-delad. Kassetten är i stort sett ny.
Vill köpa ett par prisvärda (billiga men bra
Quote from Funbeat user on 22 March 2010, 10:19Vikten? Den ena är ca 35 gram lättare (lättare blir alltid dyrare).
Om man titta på två kedjor från två olika leverantörer, så tillkommer marknadsföring också.
Vikten? Den ena är ca 35 gram lättare (lättare blir alltid dyrare).
Om man titta på två kedjor från två olika leverantörer, så tillkommer marknadsföring också.
Quote from ellen olsson on 22 March 2010, 10:21Wippermann/Connex och KMC har jag goda erfarenheter av.
Wippermann/Connex och KMC har jag goda erfarenheter av.
Quote from Funbeat user on 22 March 2010, 10:36KMC har jag sett ofta, men aldrig testat. Jag är trött på Shimanos länkmekanism (eller bristande länkmekaniskm). Det gör det dyrt att plocka av kedjan för rengöring eller av något annat skäl. De tar skamligt betalt för extra nitar.
KMC har jag sett ofta, men aldrig testat. Jag är trött på Shimanos länkmekanism (eller bristande länkmekaniskm). Det gör det dyrt att plocka av kedjan för rengöring eller av något annat skäl. De tar skamligt betalt för extra nitar.
Quote from Nils Hylander on 23 March 2010, 11:08Tack för tips och input!
Beställde just ett par SRAM-kedjor med lås, dock ej de allra billigaste... 🙂
Tack för tips och input!
Beställde just ett par SRAM-kedjor med lås, dock ej de allra billigaste... 🙂
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 15:16Kör med SRAM PC-1090R. Mycket trevlig kedja utan några problem. Hittills. Kedjelåset ska dock bytas efter ett demontage. Kostar således ca 39:- varje gång.
Jag har för mig att till PC-1070 är de återanvändbara. Tången för demontage är värd sitt pris, äve
Kör med SRAM PC-1090R. Mycket trevlig kedja utan några problem. Hittills. Kedjelåset ska dock bytas efter ett demontage. Kostar således ca 39:- varje gång.
Jag har för mig att till PC-1070 är de återanvändbara. Tången för demontage är värd sitt pris, äve
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 17:23Lånar tråden lite.
Jag har nyligen köpt ny kasett och en kedja, Campa record 11 speed. Nån som vet var man hittar kedjelås till dessa kedjor?
Lånar tråden lite.
Jag har nyligen köpt ny kasett och en kedja, Campa record 11 speed. Nån som vet var man hittar kedjelås till dessa kedjor?
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 18:11"Länktips"
http://www.campagnolo.com/jsp/en/faq/index.jspFrån sidan:
16. Can I use other brands of 11s components?
No, the 11s drivetrain is designed to work exclusively with original Campagnolo 11s components.Frågan handlade dock om var man kan hit
"Länktips"
http://www.campagnolo.com/jsp/en/faq/index.jsp
Från sidan:
16. Can I use other brands of 11s components?
No, the 11s drivetrain is designed to work exclusively with original Campagnolo 11s components.
Frågan handlade dock om var man kan hit
Quote from ellen olsson on 23 March 2010, 18:13> 16. Can I use other brands of 11s components?
No, the 11s drivetrain is designed to work exclusively with original Campagnolo 11s components.Så skriver alla tillverkare "alltid". Faktum är att det dyker upp bra alternativ efterhand.
> 16. Can I use other brands of 11s components?
No, the 11s drivetrain is designed to work exclusively with original Campagnolo 11s components.
Så skriver alla tillverkare "alltid". Faktum är att det dyker upp bra alternativ efterhand.
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 18:13Snart kommer någon producent med alternativa 11-kedjor.
Snart kommer någon producent med alternativa 11-kedjor.