Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningkille lära sig simma o 24år :/?
You need to log in to create posts and topics.

12

Behöver er hjälp. Har en kille som Jag träffat en längre period. Han är 24 inte svensk.
Han sa till mig att han inte kunde simma WHAAAAT tänkte jag. Han var helt ointresserade av att
Försöka lära sig det. Men nu har han lovat att testa med mig 1g efter my

Du skall börja träna på grunt vatten där han bottnar. Börja träna med simdyna och platta och öva bentag. Gör mycket flyt och glidövningar. Det gäller att bli bekväm i vattnet.

Grunden är väl att man ska tycka om att vara i vattnet och inte vara rädd.
Så börjar väl alla simkurser för barn, men samma tro jag gäller alla.

Om man inte tycker det är roligt, lära man sig inte.

Det är sant Markuu. De första intrycken man får av bad och vatten är också viktigt för hur snabbt man kommer lära sig tror jag. Jag minns när jag var liten och gick på simträning, det var iskallt i bassängen och simtränaren var sträng som en furie och skr

Jag skulle inte alls tjata på honom. Bara gå själv simma så ofta som du brukar och berätta hur kul du har haft och vem du träffat. Det är säkert inte bara kvinnor du träffar där. Och ibland har du inte tid att göra ngt med honom eftersom du först ska gå o

..och förresten Paula, 2 saker: Han kan lära sig simma så bra att du inte kommer att ha en chans. Om jag som 50årig tant har kunnat lära mig på ett år från inte ens 25m bröst utan att dö till 1000crawl. Utan fart men det är ju åldern som börjar sätta sina

Tack för svaren:) men han är med på det här nu är det bara för mig
Att hålla han intresserad så han kan simma vanliga simmtag. För i sommar kommer Jagsimma väldigt mycket har badplats utanför mitt fönster o då kommer han vara med.

Är det någon som vet nå

Läste fel ja det är klart du ska göra tjejvättern det är verkligen blandade åldrar
O det finns många unga tjejer som inte pallar som du cyklar förbi.
Jag tog det lungt o skönt för jag ville orka hela biten o jag njöt av allt som fanns omkring

Om du bor i Hornstull i Stockholm har du Liljeholmsbadet "runt knuten"
Öppettider och annan info här:

http://www.stockholm.se/-/Serviceenhetsdetaljer/?enhet=add732997ff64fd6b7b86c7ecdb1e9c4

Varför "gå över ån efter vatten"??

Finns det vuxenkurser i bröstsim nuförtiden?

Min mormor kom från Gotland och lärde sig inte simma förrän i 30-årsåldern när hon flyttat till Stockholm (!). Då fanns det nybörjarkurser i helt vanligt bröstsim för vuxna.

12