Quote from Guest on 7 May 2011, 15:48Kjedjan hoppar något på min racer när jag cyklar.. Hur gör jag för att åtgärda problemet?
Tack, på förhand!
/ Ingemar
Kjedjan hoppar något på min racer när jag cyklar.. Hur gör jag för att åtgärda problemet?
Tack, på förhand!
/ Ingemar
Quote from Funbeat user on 7 May 2011, 15:58Är kedjan sliten?
Är kedjehjulen slitna?
Är bakväxeln rätt inställd?Kedjan ska gå närmast ljudlöst när allt är ok.
Annars är något slitet eller felinställt.
Är kedjan sliten?
Är kedjehjulen slitna?
Är bakväxeln rätt inställd?
Kedjan ska gå närmast ljudlöst när allt är ok.
Annars är något slitet eller felinställt.
Quote from Anders Wallerstedt on 7 May 2011, 23:14Har du ny kedja?
Så kallad styv länk, fixas, genom att vicka den styva länken i sidled några gånger.
Har du ny kedja?
Så kallad styv länk, fixas, genom att vicka den styva länken i sidled några gånger.
Quote from Funbeat user on 8 May 2011, 09:19Fjädrar bakväxel tillbaka ordentligt eller kärvar den ?
( spänner kedjan)
Fjädrar bakväxel tillbaka ordentligt eller kärvar den ?
( spänner kedjan)
Quote from Funbeat user on 8 May 2011, 11:39Hej!
Jag har en ny kedja.. ny kassett och ett nytt vevparti..
Hej!
Jag har en ny kedja.. ny kassett och ett nytt vevparti..
Quote from Funbeat user on 8 May 2011, 12:36Rätt kedja till kassetten?
Rätt kedja till kassetten?
Quote from Funbeat user on 8 May 2011, 12:44Vad exakt menar du med "hoppar"?
Vad exakt menar du med "hoppar"?
Quote from Funbeat user on 8 May 2011, 15:02Ingemar, jag tror bara bakväxeln behöver justeras (spännas upp lite) då växelvajrar töjs något med tiden. Det är skruven som sitter där växelvajern går in i bakväxeln. Prova att spänna skruven ett halvt varv för att se om det blir bättre...
Ingemar, jag tror bara bakväxeln behöver justeras (spännas upp lite) då växelvajrar töjs något med tiden. Det är skruven som sitter där växelvajern går in i bakväxeln. Prova att spänna skruven ett halvt varv för att se om det blir bättre...
Quote from Funbeat user on 8 May 2011, 16:10Eftersom du hade så mkt nya delar så misstänker jag att du även bytt vajrar. Stämmer det?
Eftersom du hade så mkt nya delar så misstänker jag att du även bytt vajrar. Stämmer det?
Quote from Funbeat user on 8 May 2011, 16:37Jag har inte bytt vajrar dessvärre..
Jag har inte bytt vajrar dessvärre..