Quote from Guest on 4 March 2013, 20:53Lite som rubriken anger, efter nästan varje simpass så brukar jag på kvällarna få kli-attacker över kroppen(främst ben och rygg). Troligen(?) ifrån kloren som finns i vattnet.
Brukar ibland få gå upp mitt i natten och smörja in mig med någon fuktig kräm
Lite som rubriken anger, efter nästan varje simpass så brukar jag på kvällarna få kli-attacker över kroppen(främst ben och rygg). Troligen(?) ifrån kloren som finns i vattnet.
Brukar ibland få gå upp mitt i natten och smörja in mig med någon fuktig kräm
Quote from Funbeat user on 4 March 2013, 21:03Tvätta dig noga INNAN du hoppar i badet. Använd inte frätande tvålbaserade produkter (torkar ut huden och gör den mer känslig) utan milda rengöringsmjölker och gör rent mekaniskt med hjälp av t.ex. svamp. Är du torr så återfukta med aloe vera gel och mjuk
Tvätta dig noga INNAN du hoppar i badet. Använd inte frätande tvålbaserade produkter (torkar ut huden och gör den mer känslig) utan milda rengöringsmjölker och gör rent mekaniskt med hjälp av t.ex. svamp. Är du torr så återfukta med aloe vera gel och mjuk
Quote from Funbeat user on 5 March 2013, 09:48Skulle nog rekommendera dig att byta ut aloe veran mot en hudprodukt med Propylenglykol ex:
Locobase LPL, Astellas Pharma
Propyderm®, ACO Hud
Propyless®, MSD
Dessa är en hudprodukt som hjälper för den klåda du beskriver och dessutom både testade och utvär
Skulle nog rekommendera dig att byta ut aloe veran mot en hudprodukt med Propylenglykol ex:
Locobase LPL, Astellas Pharma
Propyderm®, ACO Hud
Propyless®, MSD
Dessa är en hudprodukt som hjälper för den klåda du beskriver och dessutom både testade och utvär
Quote from Elias Engqvist on 5 March 2013, 10:15Att dra naturläkemedel över en kam är ganska dumt!
Just Aleo Vera är ju känt för att vara bra för huden! Att man sen pressar i stort sett varenda ört som finns och säljer under nåt klatchigt namn är en annan sak.Salicylsyra (Från salix-växter) är kansk
Att dra naturläkemedel över en kam är ganska dumt!
Just Aleo Vera är ju känt för att vara bra för huden! Att man sen pressar i stort sett varenda ört som finns och säljer under nåt klatchigt namn är en annan sak.
Salicylsyra (Från salix-växter) är kansk
Quote from Funbeat user on 5 March 2013, 12:25Jodå funkar bra på skorv 🙂 som spädbarn får om jag inte mins fel (salicylsyraolja eller salisylsyravaselin), dock är detta troligen klassade som läkemed om än med ett verksamt ämne med sitt ursprung i naturen... Det jag säger är att det som ofta flaggas
Jodå funkar bra på skorv 🙂 som spädbarn får om jag inte mins fel (salicylsyraolja eller salisylsyravaselin), dock är detta troligen klassade som läkemed om än med ett verksamt ämne med sitt ursprung i naturen... Det jag säger är att det som ofta flaggas
Quote from Funbeat user on 5 March 2013, 12:28Härligt, tackar å det hjärtligaste!
Blir en sväng till apoteket innan simningen idag.
Härligt, tackar å det hjärtligaste!
Blir en sväng till apoteket innan simningen idag.
Quote from Funbeat user on 5 March 2013, 12:32Lycka till J BL
Vet av erfarenhet att den klåda du beskriver kan vara ett helvete.
Johan
Lycka till J BL
Vet av erfarenhet att den klåda du beskriver kan vara ett helvete.
Johan
Quote from Funbeat user on 6 March 2013, 14:25Slutar man förstöra huden så fixar den väldigt mycket själv.
Slutar man fräta sönder huden med överdriven rengöring och tvål stup i kvarten så behåller man hudens naturliga flora och chanserna att den slutar bli torr och slutar klia ökar enormt.
Sluta
Slutar man förstöra huden så fixar den väldigt mycket själv.
Slutar man fräta sönder huden med överdriven rengöring och tvål stup i kvarten så behåller man hudens naturliga flora och chanserna att den slutar bli torr och slutar klia ökar enormt.
Sluta
Quote from Elias Engqvist on 6 March 2013, 14:35Apoteket för från det ena till det andra flera Aloe Vera-produkter...
Apoteket för från det ena till det andra flera Aloe Vera-produkter...
Quote from Funbeat user on 6 March 2013, 15:22Ett tips är att använda näsklämma. Klådan på huden kan ju vara resultatet av kroppens totala exponering mot klor, både direktkontakten mot hud och näsans slemhinnor. Näsklämman bidrar således med en begränsning av kontakten. Reaktion i huden kan ske på sa
Ett tips är att använda näsklämma. Klådan på huden kan ju vara resultatet av kroppens totala exponering mot klor, både direktkontakten mot hud och näsans slemhinnor. Näsklämman bidrar således med en begränsning av kontakten. Reaktion i huden kan ske på sa