Quote from Guest on 13 July 2011, 22:44Hej där, har ett potentiellt problem... har en förhållandevis ny CX (ca 120 mil) och detta är symptomen:
Jag högertrampan är i sitt översta läge och jag skall vända känner jag att det klickar till, väldigt lite men klart kännbart i foten. Trodde första a
Hej där, har ett potentiellt problem... har en förhållandevis ny CX (ca 120 mil) och detta är symptomen:
Jag högertrampan är i sitt översta läge och jag skall vända känner jag att det klickar till, väldigt lite men klart kännbart i foten. Trodde första a
Quote from Funbeat user on 13 July 2011, 22:54Lagren i pedalen? Prova att låna ett par andra pedaler och se om problemet försvinner.
Lagren i pedalen? Prova att låna ett par andra pedaler och se om problemet försvinner.
Quote from Funbeat user on 14 July 2011, 21:40Dra alla skruvarna i hela vevpartiet! Och dämparens infästning om du har en fulldämpad cykel. *egna och erfarenheter och observationer*
Dra alla skruvarna i hela vevpartiet! Och dämparens infästning om du har en fulldämpad cykel. *egna och erfarenheter och observationer*
Quote from Funbeat user on 15 July 2011, 09:14Lossa pedalen och fetta in gängorna, montera sedan tillbaka pedalen. Detta brukar vara vanligt när man upplever ett klickande ljud.
Lossa pedalen och fetta in gängorna, montera sedan tillbaka pedalen. Detta brukar vara vanligt när man upplever ett klickande ljud.
Quote from Funbeat user on 15 July 2011, 14:17Vevpartiets axel kan behöva en omgång fett, det har varit problemet för mig då jag har haft knakande ljud när jag trampar. Lite meckigt att åtgärda men klart värt det för det är ju störande att höra ett återkommande klickande. Men som övriga sagt, testa a
Vevpartiets axel kan behöva en omgång fett, det har varit problemet för mig då jag har haft knakande ljud när jag trampar. Lite meckigt att åtgärda men klart värt det för det är ju störande att höra ett återkommande klickande. Men som övriga sagt, testa a
Quote from Funbeat user on 15 July 2011, 14:28Vad för fett skall jag ha till respektive del?
Vad för fett skall jag ha till respektive del?
Quote from Funbeat user on 15 July 2011, 14:36Till vevaxeln har jag för mig att jag använde kopparpasta, funkade kanon för mig! Borde funka till pedalerna med tycker jag.
Till vevaxeln har jag för mig att jag använde kopparpasta, funkade kanon för mig! Borde funka till pedalerna med tycker jag.