Quote from Guest on 24 July 2012, 20:51Någon som tagit bort (och dessutom fått det snyggt) klistmärkerna från ett par kolfiber hjul?
Någon som tagit bort (och dessutom fått det snyggt) klistmärkerna från ett par kolfiber hjul?
Quote from Funbeat user on 24 July 2012, 21:01Om det er utenpå lakken er det ingen problem. Colfiber tåler aceton / neglelakk fjerner.
Under lacken ?
Om det er utenpå lakken er det ingen problem. Colfiber tåler aceton / neglelakk fjerner.
Under lacken ?
Quote from Funbeat user on 24 July 2012, 21:05Finns det inte någon form av "dekal-remover"?
Finns det inte någon form av "dekal-remover"?
Quote from Funbeat user on 25 July 2012, 00:43Kemsikt ren bensin löser upp limmet. Brukar vara snällt mot allt utom lim.
Men prova lite försiktigt innan du går loss ordentligt.Kemisk ren bensin finns lite överallt. Brukar vara samma hylla som aceton.
Kemsikt ren bensin löser upp limmet. Brukar vara snällt mot allt utom lim.
Men prova lite försiktigt innan du går loss ordentligt.
Kemisk ren bensin finns lite överallt. Brukar vara samma hylla som aceton.
Quote from Funbeat user on 25 July 2012, 08:17En del lacker tar skada av kemisk bensin. Testa på en liten yta först.
En del lacker tar skada av kemisk bensin. Testa på en liten yta först.
Quote from Funbeat user on 26 July 2012, 00:17Jag kör alltid med det här när jag ska ha bort klister. känns skonsamt och har inte missfärgat något hittills.
http://www.lahega.se/showproduct.asp?prodnr=1157finns bl.a. på autoexperten
Jag kör alltid med det här när jag ska ha bort klister. känns skonsamt och har inte missfärgat något hittills.
http://www.lahega.se/showproduct.asp?prodnr=1157
finns bl.a. på autoexperten
Quote from Funbeat user on 28 July 2012, 22:51Kolla om inte våtservetter på Ica tar bort limresterna, de är helt sjukt bra på att ta bort det mesta! Bland annat klisterkladd från sparkcykel och svart kladd från kedjan som av någon anledning skulle komma mot nya jeansen....
Kolla om inte våtservetter på Ica tar bort limresterna, de är helt sjukt bra på att ta bort det mesta! Bland annat klisterkladd från sparkcykel och svart kladd från kedjan som av någon anledning skulle komma mot nya jeansen....
Quote from Funbeat user on 29 July 2012, 23:46Jag använde lacknafta i brist på tillgång till annat, och det fungerade utmärkt.
Jag använde lacknafta i brist på tillgång till annat, och det fungerade utmärkt.