Quote from Guest on 29 August 2010, 19:55Har en 310xt.
Enligt den sprang jag 23.08 km idag på 6:45/km
Enligt Funbeat sprang jag 26,85 km på 5:49/km
Hur i blankaste kan det vara sån skillnad!
(har kollat tidigare pass och då stämmer 310an bra med FB)
Vilken är rätt...?????
(#)
Tackar för sva
Har en 310xt.
Enligt den sprang jag 23.08 km idag på 6:45/km
Enligt Funbeat sprang jag 26,85 km på 5:49/km
Hur i blankaste kan det vara sån skillnad!
(har kollat tidigare pass och då stämmer 310an bra med FB)
Vilken är rätt...?????
(#)
Tackar för sva
Quote from Camilla Höög on 29 August 2010, 20:05Om du kollar på kartan så ser det väldigt konstigt ut mellan 13 och 17 km.
Jämför med kartan på Garmin Connect och se hur den hanterar den sträckan.Klockan kanske räknar bort den sträckan medan Funbeat drar streck mellan alla punkter.
Om du kollar på kartan så ser det väldigt konstigt ut mellan 13 och 17 km.
Jämför med kartan på Garmin Connect och se hur den hanterar den sträckan.
Klockan kanske räknar bort den sträckan medan Funbeat drar streck mellan alla punkter.
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 21:34Anders: jepp, funbeat drar streck mellan alla punkter medans garmins software kollar om klockan var pausad eller ej. Verifierat på ett pass hittills...
Anders: jepp, funbeat drar streck mellan alla punkter medans garmins software kollar om klockan var pausad eller ej. Verifierat på ett pass hittills...
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 22:21Mmm så var det!
Satt i bil en sträcka, pausade såklart men visste inte att FB reggar den sträckan också!
Tack för hjälpen! 🙂
Mmm så var det!
Satt i bil en sträcka, pausade såklart men visste inte att FB reggar den sträckan också!
Tack för hjälpen! 🙂
Quote from Camilla Höög on 29 August 2010, 22:35Inga problem.
För att motverka det där så måste man alltså stoppa och resetta passet och sen starta ett nytt när man är vid nästa startpunkt.
Inga problem.
För att motverka det där så måste man alltså stoppa och resetta passet och sen starta ett nytt när man är vid nästa startpunkt.
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 07:10Eller bara ändra i sträckan på passet när man registrerar.
Eller bara ändra i sträckan på passet när man registrerar.