Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har en 305:a som de senaste gångerna rusat upp över 220 under löpning...har svårt att tro att det skulle vara så,den ligger endast kvar under en kort period på 220. Försökt se något samband då det gäller ansträngning men jag ser inte det. Tidigare har de

Det händer då och då. Beror på yttre störningar eller kanske dålig kontakt mot kroppen.

När mitt pulsband hasar ner lite brukar pulsen dra iväg riktigt högt på min 305.

Kommer du i närheten av en elektrisk järnväg? Radioöverföringen mellan pulsband och klocka kan lätt störas av 16 2/3 Hz strömmen.

Tror inte att jag liksom springer nånstans där det stör..men ibland hasar pulsbandet ner lite grann kan kanske bero på det? Känns lite underligt..har nu gjort så att så fort min puls går över 190 så går jag en stund.Tycker att det känns olustigt när jag s

Kanske har du en extra retledningsbana i hjärtat? googla wpw-syndrom vettja (wolf-parkinson-white) eller uppsök närmsta vårdcentral.

Har du prövat byta batteri i pulsbandet?

Prova att fukta bandet i vatten innan (elektroderna på framsidan), det ger nog bättre resultat.
Jag har sett flera gånger att man får galet höga värden i början av passet men när man börjat svettas så sjunker det rimliga nivåer.

Den tekniska förklaringen

Är bandet äldre än säg ett år så är det nog bandet som är slut. Av alla jag känner som haft detta problem så har det alltid varit bandet. Bara att reklamera till Garmin så får du nog nytt.

Usch och fy vilken otrevligt sjukdom, den hoppas ja att jag inte har!

Har inte bytt batteri, men det borde jag kanske göra.

Däremot så har jag fuktat pulsbandet ordentligt de sista gångerna, men då har jag ju gjort som så att när jag ser att pulsen går