Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatKlockslag
You need to log in to create posts and topics.

För mig är det rätt fippligt att behöva skriva ett kolon varenda gång jag ska skriva ett klockslag när jag reggar träning. Speciellt i mobilen. Förut kom min browser ihåg de klockslag jag skrivit i fälten men nu är det andra slags fält som FF (7.0) inte k

Håller med dig, har samma "problem"

Hallå!

Det här kan väl ändå inte vara så svårt att lösa. Är det bara jag som tycker det är fippligt att behöva knöla fram ett kolon i mobilen? Google Calendar tycker visst att det är smart att tillåta sina användare skriva klockslag utan kolon - de lägge

Ja, det är bara du!

Jag vet åtminstone två till. Herr Väska och Gerda (ovan).

*surar ännu mer*

😉

Haha, herr Väska - du menar Garderobert?

Nåja jag tycker nog att det är ok att skriva några kolon då o då...
Och ju mer man använder funbeat-appen eller en supportad klocka desto färre kolon behöver man fabricera själv!

Det FINNS viktigare saker att öns

Iofs är det ganska trivialt att fixa, och acceptera andra skiljetecken som folk råkar stoppa dit som mellanslag och punkter. Det skapar bara onödig irritation att kräva något speciellt format.

Vitt brus BAH!

Fälten funkar INTE. Man får ju inget meddelande om att man gjort fel eller vad som händer.

Och det är så basic med tvingande format. Möjligen kan det vara befogat vad gäller minuter och sekunder där det skiljer mellan sekunder och tusend

Rent generellt så vill jag mena att det är skillnad mellan 2:20 och 220 minuter för passerad tid. Nu var det väl klockslaget detta handlade om, men lite konsistens mellan fälten är ju inte fel.

Nej det är INTE vitt brus. Har man försökt hacka in ett pass på en normalkompetent mobilofån vet man hur krångligt det är att trolla fram ett kolon jämfört med siffror. Det ÄR faktiskt en relevant frågeställning - framförallt som det rimligen är ganska en