Quote from Guest on 21 April 2011, 17:15Som alternativ till att löpa och för att avlasta knän och leder införskaffade jag en landsvägsracer i förhoppning om att spara på benen. Istället har det bara blivit värre, har ont både i vader och benhinnor som aldrig förr. Trots att jag dragit ner från
Som alternativ till att löpa och för att avlasta knän och leder införskaffade jag en landsvägsracer i förhoppning om att spara på benen. Istället har det bara blivit värre, har ont både i vader och benhinnor som aldrig förr. Trots att jag dragit ner från
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 17:25En bra riktlinje kan vara att tåleden under foten hamnar rakt över pedalaxeln. Sen är det individuellt också, jag har mina så långt bak som möjligt (foten så långt fram som möjligt).
En bra riktlinje kan vara att tåleden under foten hamnar rakt över pedalaxeln. Sen är det individuellt också, jag har mina så långt bak som möjligt (foten så långt fram som möjligt).
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 17:37Klossplacering kan naturligtvis i individuella fall vara ett problem.
Mer troligt är nog att du har gått ut alldeles för hårt i början. Speciellt som du kanske har både bra kondition och allmän styrka. Tyvärr anpassar sig inte senor och leder lika snabbt
Klossplacering kan naturligtvis i individuella fall vara ett problem.
Mer troligt är nog att du har gått ut alldeles för hårt i början. Speciellt som du kanske har både bra kondition och allmän styrka. Tyvärr anpassar sig inte senor och leder lika snabbt
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 18:10Klossens vinkel kan också spela in. Våra fötter pekar lite var stans. Detta får man prova sig fram till vad som passar bäst.
Det finns även lite "sladdrigare" klossar vid intresse. (Gul SPD-SL...)
Klossens vinkel kan också spela in. Våra fötter pekar lite var stans. Detta får man prova sig fram till vad som passar bäst.
Det finns även lite "sladdrigare" klossar vid intresse. (Gul SPD-SL...)
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 20:10Speedplay har "float" som man kan läsa om
Speedplay har "float" som man kan läsa om
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 20:43Her er en link.
http://www.slf.no/Medlemssider/Pa_Sykkel/44287/40-41_Mekkehjornet.pdf
Her er en link.
http://www.slf.no/Medlemssider/Pa_Sykkel/44287/40-41_Mekkehjornet.pdf
Quote from Funbeat user on 22 April 2011, 11:22Sadeln för högt så du får sträcka ut benhinnorna vid varje tramptag?
Sadeln för högt så du får sträcka ut benhinnorna vid varje tramptag?