Quote from Guest on 14 September 2010, 12:41Hej
När jag sitter på min P3a st56 så hamnar mina knän framför tårna när vevarmarna är i horisontelt läge. Och personalen på Cykelcity tyckte ändå att det såg okej ut för att jag är triathlet. och att vi triatleter tenderar att sitta lite anorulunda jämf
Hej
När jag sitter på min P3a st56 så hamnar mina knän framför tårna när vevarmarna är i horisontelt läge. Och personalen på Cykelcity tyckte ändå att det såg okej ut för att jag är triathlet. och att vi triatleter tenderar att sitta lite anorulunda jämf
Quote from Funbeat user on 14 September 2010, 12:51Jag kan inte svara i centimeter, men förklaringen mht triathlon är helt logisk.
Riktmärket "knät över pedalen" baseras ju på en traditionell landvägsposition. På en triathloncykel roterar du hela kroppen framåt. Kroppen befinner sig alltså på en helt ann
Jag kan inte svara i centimeter, men förklaringen mht triathlon är helt logisk.
Riktmärket "knät över pedalen" baseras ju på en traditionell landvägsposition. På en triathloncykel roterar du hela kroppen framåt. Kroppen befinner sig alltså på en helt ann
Quote from ellen olsson on 14 September 2010, 13:48http://www.sheldonbrown.com/kops.html
Quote from Funbeat user on 14 September 2010, 14:23"...belastningen på den främre senan vid knäskålen blir för stor och skaderisken samt effektförlusten för stor?"
Intressant, kan du utveckla?
"...belastningen på den främre senan vid knäskålen blir för stor och skaderisken samt effektförlusten för stor?"
Intressant, kan du utveckla?
Quote from Funbeat user on 14 September 2010, 14:50Intressant länk Fredrik! 🙂
Intressant länk Fredrik! 🙂
Quote from Funbeat user on 14 September 2010, 16:59Han som hjälpte mig att ställa in cykel nämde att om vinkeln blir för stor i knät så belastar man den främre senan vid knät för mycket och riskerar skador på den. och då när jag själv tänker till så låter det lite som att skade risken borde öka med större
Han som hjälpte mig att ställa in cykel nämde att om vinkeln blir för stor i knät så belastar man den främre senan vid knät för mycket och riskerar skador på den. och då när jag själv tänker till så låter det lite som att skade risken borde öka med större
Quote from Funbeat user on 14 September 2010, 17:21Länken som Fredrik gav beskriver din fråga utmärkt. Kort-kort svar är att det inte har någon betydelse hur långt fram knät är i jämförelse med foten så länge vinklarna i de olika delarna i benet bibehålls. Skjuter man fram sadeln mycket så måste man samti
Länken som Fredrik gav beskriver din fråga utmärkt. Kort-kort svar är att det inte har någon betydelse hur långt fram knät är i jämförelse med foten så länge vinklarna i de olika delarna i benet bibehålls. Skjuter man fram sadeln mycket så måste man samti
Quote from Funbeat user on 15 September 2010, 08:35Tack linus och fredrik.
Jag ska ta och läsa artickeln och sätta mig in i den när jag får tid.
Tack linus och fredrik.
Jag ska ta och läsa artickeln och sätta mig in i den när jag får tid.