Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKnäckt...
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag och min cx orbea mud råkade ut för en lite väl närgången lastbil, vilket resulterade i en flygtur, diverse blessyrer och en knäckt ram. Tyvärr läker ju inte ramar ihop på sammavis som lemmar, så jag är inne på att skaffa fram en ny ram och flytta komp

Vilken försäkring pratar du om?

Bör kunna få ut för cykeln på olycksfallsförsäkringen, enligt vad som anges i villkoren.

Om du nu inte blev påkörd av lastbilen, vid vilken dess trafikförsäkring ska ta det, så är det din hemförsäkring som du bör kunna ta i anspråk för ersättning. Gör INGET med cykeln förrän du fått besked från ditt försäkringsbolag.

Det är bilens försäkring eller http://tff.se/sv/ som ska betala för din skada.

Olycksfallförsäkringen rör personskador och kostnader i samband med sådana skador.

Onödigt hög självrisk hos TFF.

För att kunna nyttja lastbilens försäkring krävs ju att han stannar och lämnar sin uppgifter... Sedan var det inte heller en ren påkörning, utan det var ett möte på en tight vägsträcka och han höll inte ut till höger. Så jag hakade i med pedalen i en beto

H*n orsakade din olycka med vinddraget av sin lastbil och lämnade olycksplatsen. Alltså så är det TFF som ska det. Du kan troligtvis ta ut TFF-självrisken på din hemförsäkring om den har allrisk.

Har du Folkskam?

12