Quote from Guest on 14 April 2010, 15:01När jag pumpade bakhjulet efter däckbyte på MTBn råkade jag bryta av den lilla säkringsskruven på racerventilen. Kommer det att ha någon egentlig betydelse eller måste jag byta slang?
När jag pumpade bakhjulet efter däckbyte på MTBn råkade jag bryta av den lilla säkringsskruven på racerventilen. Kommer det att ha någon egentlig betydelse eller måste jag byta slang?
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 15:11Håller den tätt så cykla på.
Håller den tätt så cykla på.
Quote from Rasmus Olsson on 14 April 2010, 15:43Du lär tappa luft. Bara byta.
Du lär tappa luft. Bara byta.
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 19:17Jag kör med ventilförlängare till mina högprofilhjul då går det inte att komma åt skruven, går lika bra i varje fall så kör på till nästa punka/slangbyte...
Jag kör med ventilförlängare till mina högprofilhjul då går det inte att komma åt skruven, går lika bra i varje fall så kör på till nästa punka/slangbyte...
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 19:31Det beror på trycket också ifall käglan läcker.
Det beror på trycket också ifall käglan läcker.
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 21:04Jag spar ju in på en del vikt så jag lär bli grymt snabb nu när jag börjar hoja till jobbet...
Jag verkar inte tappa luft, har tryckt i 45 psi. Jag får väl packa ner pumpen i ryggan för säkerhets skull.
Jag spar ju in på en del vikt så jag lär bli grymt snabb nu när jag börjar hoja till jobbet...
Jag verkar inte tappa luft, har tryckt i 45 psi. Jag får väl packa ner pumpen i ryggan för säkerhets skull.
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 21:29Hei, Så lenge trykket inni slangen er høgere en på utsiden så mister du ikke luft. (H)
Si meg hvorfor det går så tregt og laste en side på funbeat.
Jeg har akkurat testet min hastighet og den er som den skal. ??????
Hei, Så lenge trykket inni slangen er høgere en på utsiden så mister du ikke luft. (H)
Si meg hvorfor det går så tregt og laste en side på funbeat.
Jeg har akkurat testet min hastighet og den er som den skal. ??????
Quote from Bertil Nolheim on 14 April 2010, 21:36Kanske kan vara problem på en MTB.
Kanske kan vara problem på en MTB.
Quote from Lars Ekegård on 23 April 2010, 19:39Ett tips är att hålla sig till slangar med utbytbara ventilnipplar, tex Vittoria och Hutchinson, lätt att byta ventilen om den blir krökt eller går av och går lätt att förlänga med ventilförlängare.
Ett tips är att hålla sig till slangar med utbytbara ventilnipplar, tex Vittoria och Hutchinson, lätt att byta ventilen om den blir krökt eller går av och går lätt att förlänga med ventilförlängare.
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 00:25Hur ser ekrarna ut när man böjer en ventil?
Hur ser ekrarna ut när man böjer en ventil?