Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKnäpp fundering: hur många trappo …
You need to log in to create posts and topics.

12

Tyvärr grundad i trista realiteter: Hur många trappor kan man bära en racer- eller kanske touringcykel uppför, utan att skada cykeln?

Ge oss fler parametrar så ska vi tala om exakt hur många och vilka skador du får på cykeln:

Hur bred är trappen, hur djupa är trappstegen, av vilket material består trappstegen, ledstången resp. väggen som omsluter trappen. Dessutom behöver vi veta vilke

Cykelmodellen kan väljas fritt men antag ramhöjd 51-53.

Trappan är tämligen smal, två trappor per våning och en halvtrappa längst ner byggt tidigt 60-tal - inte handikappanpassat!
Ska rusa hem och mäta!

Väggarna är iaf vita och trappstegen grå 🙂 Ledstå

"pakethållare, cykelkorg, belysning osv."

Så var den cykeln förstörd utan att ens ha sett en trapp 🙂

Om det är en touringcykel HAR den pakethållare, både fram och bak, eller lowriders, en racer har det däremot inte. Ingendera har cykelkorg. Nu pratar vi leksak. 🙂

Min cykel har klarat sig utan skador i trapphuset hittills...
Den höll i och för sig på att smita ner för trappen själv en gång då jag skulle låsa dörren, men jag lyckades få tag på den... 🙂

Enda skadan på min cykel, vad jag vet, är på sadeln, men den

Hur många trappor har du?
Nej jag försöker tänka mig att en racer ska vara lättburen ...

En racer ÄR lättburen! Ungefär som att bära två kassar med 5 l mjölk i varje.
Skadad blir den kanske om du tappar den.
Den går tom att bära "lodrätt" och tar då väldig liten plats. Borde funka alldeles utmärkt i ett 60-talstrapphus

Låter ju hoppingivande, jag har haft sett framför mig hur dyra komponenter bildar ett spår efter mig i trappan och lacken flagnar och bildar mönster på ledstängerna ...

Fast om man då kört ett riktigt svettigt pass och ska upp för tre trappor ?

Det kallas bra träning, Lingling 😉

12