Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej,
Jag har en garmin forerunner 305 som jag nu har fått lite problem med. När jag åker skidor så fäster jag klockan utanpå min skidjacka för att kunna se displayen. När jag sedan använder knapparna så händer det att start/stop- samt lap-knapparna har fr

En ful-lösning skulle kunna vara att sätta en bit genomskinlig tape ovanpå som "täpper till".

Det kan vara värt att testa. Det är ingen annan som har problem med fastfrusna knappar?

Vilken temperatur händer det vid? Luftens fuktighet lär väl också påverka.

Du får konstruera en Garminvärmare - av typen benvärmare fast på underarmen - som du lätt kan peta undan för att se tiden 🙂

Så fort det blir minusgrader kan jag få problem. Men ibland fungerar den trots minusgrader.

Testa att torka ur den ordentligt genom att lägga den på ett varmt element nått dygn.
En annan grej kan ju vara att spraya lätt med nån fuktutdrivande spray på knapparna. Känner bara till 5:56 men den kanske inte är lämplig till elektronik(H).

5-56 funkar till allt.

Med 5-56, silvertejp och försvarets hudsalva på lager så kan inga problem bli för stora. 😉

Tycker att det låter lite konstigt att den fryser fast. Har aldrig hört talas om det problemet förut och har aldrig haft några problem med min egen. Kanske skulle

Jag har hu öppnat upp klockan för att se om det är något annat som har ställt till det för mig och jag såg att ytan där knapparna trycker på kretskortet var slitna så det kan kanske ha inverkat. Knapparna fjädrar dessutom tillbaka dåligt, även vid +20 gra