Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKnaster i mina knän
You need to log in to create posts and topics.

Hej

Jag har som överbelastat mina knän i ett par veckor under cykelsemester (min första) och under semestern så började dom först att "knastra" men gjorde inte ont, sen började höger knä att göra ont i långa och/ eller branta uppförsbackar så att jag fic

Kadensmätare på!

Jaaa 🙂 Jag börjar att förstå att det är inte så dumt med en sådan. Tänkte innan att det var en "onödig" pryl i och med att man kan räkna ut sin kadens själv på cykeln, meeen, ptja, det är mycket prylar jag tänk innan att jag nog inte behöver, som jag kan

Får du ont när du går/springer också?

Nopes, och nu har jag inte nämnvärt ont i knäna alls, dom knastrar mest bara. Det är om jag cyklar och "tar i" som jag får ont. Det är heller ingen smärta som sitter i, utan det är bara när jag har haft det tungt uppför och har blivit tvungen att använda

Inflamation !

Börja med att vila (typ en vecka) och käka antiinflamatorisk medicin.

justera/ kontrollera sittställningen

Börja träna lätt, på lätta växlar.

Fick liknade symptom förra sommaren på cykelsemestern, cykla eller gå i trappor både lät och gjorde ont. Hade stretchat lårets framsida för dåligt konstaterade sjukgymnasten, stretching löste det för mig och värken är bort och knäna låter inte mer än tii