Quote from Guest on 13 January 2013, 13:50hej
Undrar om någon har erfarenhet av att köpa racer med comfort.
har sett att marknaden har fått modeller typ specialized Roubaix
och Bianchi infinito som är högre framme och flexande bakgaffel.
ska byta min racer efter många år, och har funderingar över
hej
Undrar om någon har erfarenhet av att köpa racer med comfort.
har sett att marknaden har fått modeller typ specialized Roubaix
och Bianchi infinito som är högre framme och flexande bakgaffel.
ska byta min racer efter många år, och har funderingar över
Quote from Funbeat user on 13 January 2013, 14:00Jag har kört både LOOK 486 och 595 ultra med utmärkt komfort.
Jag har kört både LOOK 486 och 595 ultra med utmärkt komfort.
Quote from Funbeat user on 13 January 2013, 15:20Jag diggar min Specialized Roubaix. Rekommenderas. 🙂
Jag diggar min Specialized Roubaix. Rekommenderas. 🙂
Quote from Berit Bengtson on 13 January 2013, 15:59Michael:
Det hos en racercykel som är viktigast för att den skall vara komfortabel för DIG
är att den passar DIG (vilket förstås är självklart)Av delarna hos cykeln så finns det oberoende tester, med maskerade ramar, som visar att vare sig ramens (vrid-
Michael:
Det hos en racercykel som är viktigast för att den skall vara komfortabel för DIG
är att den passar DIG (vilket förstås är självklart)
Av delarna hos cykeln så finns det oberoende tester, med maskerade ramar, som visar att vare sig ramens (vrid-
Quote from Funbeat user on 13 January 2013, 16:11Med det resonemanget så skulle däck med 57 mm profil och heldämpad ram ge en bra komfort.
Med det resonemanget så skulle däck med 57 mm profil och heldämpad ram ge en bra komfort.
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 08:46Om man verkligen vill prioritera komforten är en liggcykel svårslagen. Så länge du inte kör i klunga eller väldigt mycket upför blir den dessutom snabbare än en cykel med vanlig geometri.
Raptobike har riktigt prisvärda cyklar som den här till exempel:
B
Om man verkligen vill prioritera komforten är en liggcykel svårslagen. Så länge du inte kör i klunga eller väldigt mycket upför blir den dessutom snabbare än en cykel med vanlig geometri.
Raptobike har riktigt prisvärda cyklar som den här till exempel:
B
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 17:15Jag har mer tänkt en racer som ska ersätta min Trek Racer
behöver en som kan ta lite av vibrationer och som kan vara skonsam för mina axlar vid långa lopp, inte ligga eller MTB eller Damcykel med korg. 😉
Jag har mer tänkt en racer som ska ersätta min Trek Racer
behöver en som kan ta lite av vibrationer och som kan vara skonsam för mina axlar vid långa lopp, inte ligga eller MTB eller Damcykel med korg. 😉
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 17:30En tur till Klas och Probikefit är nog vettigast.
En tur till Klas och Probikefit är nog vettigast.
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 22:26Tack alla för era förslag, det är mycket uppskattat! 🙂 🙂
Tack alla för era förslag, det är mycket uppskattat! 🙂 🙂