Quote from Guest on 15 May 2009, 18:39Hejsan allihopa. Jag har precis börjat träna för första gången i mitt liv efter att ha varit soffpotatis i princip sedan jag föddes! 🙂 Nu valde jag simning för jag har alltid trivts i vattnet och så hörde jag att det är bra träning med låg risk för skado
Hejsan allihopa. Jag har precis börjat träna för första gången i mitt liv efter att ha varit soffpotatis i princip sedan jag föddes! 🙂 Nu valde jag simning för jag har alltid trivts i vattnet och så hörde jag att det är bra träning med låg risk för skado
Quote from Funbeat user on 15 May 2009, 18:49Det bästa är väl att träna allsidigt med både konditions- och styrketräning.
Det är viktigt med återhämtning och om man tränar mer än 3-4 ggr i veckan ökar risken för både fysiska och psykiska problem. Speciellt om man inte har tränat förut.
Passa dig
Det bästa är väl att träna allsidigt med både konditions- och styrketräning.
Det är viktigt med återhämtning och om man tränar mer än 3-4 ggr i veckan ökar risken för både fysiska och psykiska problem. Speciellt om man inte har tränat förut.
Passa dig
Quote from Funbeat user on 15 May 2009, 23:20Ok, tack för svaret. Kanske ska jag bara lägga till ett pass till då, men frågan är vad? Har alltid cycklat hela mitt liv egentligen så det skulle jag väl kunna göra, men är inte det samma muskler som jag använder när jag simmar? Och stämmer det att man i
Ok, tack för svaret. Kanske ska jag bara lägga till ett pass till då, men frågan är vad? Har alltid cycklat hela mitt liv egentligen så det skulle jag väl kunna göra, men är inte det samma muskler som jag använder när jag simmar? Och stämmer det att man i
Quote from Funbeat user on 16 May 2009, 08:07Erik:
Vad gäller styrketränng så behöver musklerna vila 48 timmar om man har kört på max-nivå, dvs belastat musklerna maximalt. Inte om man kört med låg belastning.
Vad gäller konditionsträning så beror det på intensiteten på passet. Har du kört interv
Erik:
Vad gäller styrketränng så behöver musklerna vila 48 timmar om man har kört på max-nivå, dvs belastat musklerna maximalt. Inte om man kört med låg belastning.
Vad gäller konditionsträning så beror det på intensiteten på passet. Har du kört interv
Quote from Funbeat user on 16 May 2009, 09:16Anneli ger många bra råd som är värda att följa.
En annan fråga är varför man man ska sträva efter att träna mer än 3-4 dagar i veckan?
Om det bara gäller halv-timmes-promenader är det väl ok, men det är väl inte det som vissa elitmotionärer menar?
(A
Anneli ger många bra råd som är värda att följa.
En annan fråga är varför man man ska sträva efter att träna mer än 3-4 dagar i veckan?
Om det bara gäller halv-timmes-promenader är det väl ok, men det är väl inte det som vissa elitmotionärer menar?
(A
Quote from Funbeat user on 16 May 2009, 09:41Markku:
Jag förstår vad du menar. När träningsfrekvensen ligger på en nivå så att kroppen stressas och utsätts för ständigt slitage, så kommer krämpor-skador på köpet.
Man springer till sjukgymnast, rehabtränar, tvingas ta vilodagar då man bara ligger ra
Markku:
Jag förstår vad du menar. När träningsfrekvensen ligger på en nivå så att kroppen stressas och utsätts för ständigt slitage, så kommer krämpor-skador på köpet.
Man springer till sjukgymnast, rehabtränar, tvingas ta vilodagar då man bara ligger ra
Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 00:40Tack för svaren! 🙂
Mja, jag hade kanske inte tänkt bli elitidrottare riktigt än! 😛
Hade bara tänkt träna bort ölmagen och sedan hålla det uppe för hälsans skull och för att det är kul. Eftersom jag inte kör direkt någon hög belastning så kanske jag int
Tack för svaren! 🙂
Mja, jag hade kanske inte tänkt bli elitidrottare riktigt än! 😛
Hade bara tänkt träna bort ölmagen och sedan hålla det uppe för hälsans skull och för att det är kul. Eftersom jag inte kör direkt någon hög belastning så kanske jag int
Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 09:18Hur man tränar Pilates finns på bl.a på DVD, om det inte finns kurser där du bor. (Om det finns, brukar det oftast göra uppehåll under sommaren). Pilates liksom olika former av yoga, stärker hela kroppens muskulatur, samtidigt som man tränar smidighet och
Hur man tränar Pilates finns på bl.a på DVD, om det inte finns kurser där du bor. (Om det finns, brukar det oftast göra uppehåll under sommaren). Pilates liksom olika former av yoga, stärker hela kroppens muskulatur, samtidigt som man tränar smidighet och
Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 09:47Erik:
För historik går du in på wikipedia och söker på Joseph Pilates.
Enligt mig är han en av vår tids stora tänkare, filosofer, kreatörer, genier.
Han uppfann metoden. Kallade Core-musklerna för Powerhouse. Han kallade sin metod för Contrology. Nu hete
Erik:
För historik går du in på wikipedia och söker på Joseph Pilates.
Enligt mig är han en av vår tids stora tänkare, filosofer, kreatörer, genier.
Han uppfann metoden. Kallade Core-musklerna för Powerhouse. Han kallade sin metod för Contrology. Nu hete
Quote from Funbeat user on 7 June 2009, 20:09Hej!
Ville ge mitt bidrag till alternativ till simning. Jag har under ett antal år simmat regelbundet 2-5 ggr i veckan, enbart crawl, och tycker själv att jag har utvecklat en hyfsad teknik och styrka. Dock tycker jag att jag har stagnerat i utvecklingen
Hej!
Ville ge mitt bidrag till alternativ till simning. Jag har under ett antal år simmat regelbundet 2-5 ggr i veckan, enbart crawl, och tycker själv att jag har utvecklat en hyfsad teknik och styrka. Dock tycker jag att jag har stagnerat i utvecklingen