Quote from Guest on 21 May 2012, 15:45Detta kanske finns beskrivet i någon tidigare tråd?
Sugen på att skaffa en "riktig racer" och vill läsa på lite innan jag börjar botanisera bland cykelhandlarna.
Kan tänka mig att lägga upp till 25-30k på en cykel (om det krävs)
Är det stor skillnad på
Detta kanske finns beskrivet i någon tidigare tråd?
Sugen på att skaffa en "riktig racer" och vill läsa på lite innan jag börjar botanisera bland cykelhandlarna.
Kan tänka mig att lägga upp till 25-30k på en cykel (om det krävs)
Är det stor skillnad på
Quote from Funbeat user on 21 May 2012, 15:55Vad är en "riktig racer"?
Vad är en "riktig racer"?
Quote from Rasmus Olsson on 21 May 2012, 16:01Ramen är det viktigaste vad gäller rätt storlek.
Ramen är det viktigaste vad gäller rätt storlek.
Quote from Funbeat user on 21 May 2012, 16:07Se till att köpa bra hjul oavsett prisklass.
Se till att köpa bra hjul oavsett prisklass.
Quote from Funbeat user on 21 May 2012, 16:13Då finns det hopp för dig.
Då finns det hopp för dig.
Quote from Funbeat user on 22 May 2012, 08:58Tackar!
Som motionär kan jag nöja mig med en cykel i 15-20K klassen och pytsa på lite extra för bra hjul.
Bättre komponenter kan jag troligtvis inte behärska eller dra full nytta av.
Lika lite som jag skulle dra full nytta av en "hajdräkt" i simning (H)
Tackar!
Som motionär kan jag nöja mig med en cykel i 15-20K klassen och pytsa på lite extra för bra hjul.
Bättre komponenter kan jag troligtvis inte behärska eller dra full nytta av.
Lika lite som jag skulle dra full nytta av en "hajdräkt" i simning (H)
Quote from Funbeat user on 22 May 2012, 10:42Bättre komponenter skulle du säkert behärska, men det är inte pris/prestanda-effektivt. Hjul som är styvare o väger 25% mindre än de billigaste ger mer effekt för pengarna
Bättre komponenter skulle du säkert behärska, men det är inte pris/prestanda-effektivt. Hjul som är styvare o väger 25% mindre än de billigaste ger mer effekt för pengarna