Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonKompressiontights- storlek
You need to log in to create posts and topics.

Har länge funderat på kompressionstights och nu har jag slagit till och köpt ett par 2xu (str small) men undrar hur tight skall de kännas. Jag har köpt ett par långa och över vaderna känns det mer än mina vanliga fr Crafts men över låren känns det inte li

Använder stödstrumpor på jobbet och då gäller det att ta mått runt vaderna och anklarna för att hitta rätt storlek. Står tydligt på förpackningen och försäljaren på apoteket bistod med måttband. Trodde i min enfald att det var på samma sätt med kompressio

Du får se till att cykla mer. Då kommer det att bli tightare över låren... 😉

Du skall ha storlek XS enligt 2xu egna storlekstabeller!

och ja dom ska sitta åt, betydligt mer än ett par vanliga tights.

det är ju bara att byta om dyu har köpt försmå, prata med butiken så ska dom hjälpa dig!

my2c

Kan ju dela med mig av hur jag har det
180cm, 78kg och har M.
De sitter jättebra vid benen, men på grund av sjukdom får det inte vara tajt vid midja/mage. Där funkar inte M lika bra. Annars skulle de vara perfekta.

Ja de skall sitta tajtare än normalt, m

Jag är 183/75 och har Small i 2XU Elite Compression Tights. Skulle kanske kunna trycka på mig ett par XSmall men känns inte som det behövs. Jag får min kompression ändå.

Nicke: Du skall nog ha XXSmall beroende på hur dina ben ser ut. Kanske XSmall. Smal

Tack för alla synpunkter. Är tyvärr hänvisad till nätet då de inte säljs i butik i närheten. Men jag har skickat tillbakat mina small och väntar på nya xs så får vi se hur de sitter.