Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Afton.

Jag tänkte köpa mig ett par trishorts för första gången. Lite sugen på kompressionskläder efter att ha provat calfguards med gott resultat. Dock undrar jag lite, ger det egentligen något extra effekt i shorts för kroppen och prestandan? Mina calf

Jag har ett par 2XU och jag vet inte hur effekten på dem är, men kvaliteten är jävligt bra, cykelkudden väldigt bekväm, de är snygga och jag gillar de inbyggda gelfickorna skarpt.

Jag har 5 olika 2XU plagg, två shorts, två toppar och en trisuit, plus calves. De är bra som kompressionsplagg men tyvärr delar de också egenskapen att gå upp i sömmarna. Ingen till den grad att sömmen gått upp, eftersom varje söm är sydd med flera trådar

Leif, om du upplever att du har fått plagg som inte håller den kvalitet som du förvänta så prata med butiken som du köpte dom i! Då jag som återförsäljare vet att 2xu står för att plaggen SKAL hålla hög kvalitet.

Jag har använt 2XU i över ett år och har ett antal plagg, men det enda negativa jag kan säga om kvalitén är att trycket brukar ramla av.
Men kvalitén på plagget gällande sömmar och passform har alltid varit perfekt.
För mig i alla fall.

Tackar. Har ett par 2XU calfguards och trycker faller av på dem med, kompressionen gör sitt men lite trist utseende. Dock tittar jag på ett par Skins Tri400 så fort det kommit in fler i lager.

Lars, eftersom jag köpt dem från Wiggle så känns det inte helt enkelt att reklamera. Det är priset för att "köpa billigt", så jag får leva med det. Har du möjligen någon bra kontakt i Sverige som jag kan använda? Annars får det nog vara!!

Leif, Har du köpt dom från Wiggle så ska du kontakta dom. Jag vet inte hur generösa dom är, eftersom jag bara handlar av svenska butiker. Den svenska grossisten tar troligtvis inte emot reklamation av produkter från andra länder. Vill du kan du ju alltid

ok, tack för tips och hjälp.