Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

När jag passerar under en bro i närheten där jag bor får jag alltid en konstig knyck på rutten. Men bara då jag kommer norrifrån och inte från söder. Se kartan i bifogad länk, bron är precis vid väg E65 i början/slutet av rundan:

http://www.funbeat.se/tr

Jag skulle tro på att du inte har någon GPS-täckning när du är under bron. Att det bara händer åt ena hållet kan bero på att du har olika hastigheter eller kanske på slumpen.

Håll dej ovan mark nästa gång 🙂

Ja, fast det konstiga är att det bara inträffar åt ett håll och att knycken ser likadan ut varje gång. Om man tappar kontakt med satelliterna borde man få ett rakt streck mellan punkterna där kontakten tappades och där den återfanns. Som det är nu visas j

Det blir tydligen så under viadukter, kolla på denna motsvarande när jag springer under en gångviadukt. Jag skulle tippa på att det blir ett beräkningsfel när vissa satelliter i en viss rikting plötsligt försvinner eller att det blir något annat fenomen p

Ja det verkar ju troligt.

Verkar mycket sannolikt. Under vägen försvinner alla satelliter i vägens riktning och osäkerheten i denna riktning blir stor. Hade du då en initial hastighet längs vägen då du sprang in i tunneln så extrapolerar nog GPSen att du fortsatte i den riktningen